جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
زیرساخت‌های بندری بوشهر تقویت می‌شود/ لزوم اتصال به خط ریل سراسری
بوشهر- نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اتصال استان بوشهر به خط ریل سراسری گفت: زیرساخت‌های بندری بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: پیگیری حقوق ملوانان در عرصه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد و با جدیت پیگیر این مسائل هستیم.

وی افزود: دوفوریت طرح کالای همراه ملوان یا ته‌لنجی تصویب و پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس، در صحن علنی مجلس مورد بررسی و رأی‌گیری قرار می‌گیرد که امید می‌رود تصویب و یکی از مطالبات به حق مردم ساحل‌نشین برطرف شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه ملوانان و صیادان مورد توجه ویژه قرار دارد تصریح کرد: در این زمینه در سال ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که با اجرایی شدن آن شغل صیادی و ملوانی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور قرار می‌گیرد.

جمیری به قانون فوق‌العاده مناطق عملیاتی کارکنان دولت پرداخت و بیان کرد: در این قانون حق مناطق عملیاتی و مزایای مربوط به کارکنان دولت و بازنشستگان برای عملیاتی شدن پیگیری می‌شود و نیاز به مصوبه دولت دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم بندر بوشهر، فعالیت تجاری، تخلیه و بارگیری کالا دانست و افزود: ۲ سال پیش با پیگیری‌های انجام شده با افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر تا ۱۰.۵ متر امکان تردد کشتی‌های ۳۰ هزار تنی فراهم شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای افزایش عمق حوضچه بندر بوشهر تا ۱۴ متر تصریح کرد: با توجه به تصویب و عملیاتی شدن بندر آزاد تجاری بوشهر، یکی از نیازهای مهم بندر آزاد بوشهر تردد کشتی‌های پهن پیکر است که باید با افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر این مهم محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز بندر آزاد تجاری بوشهر برای تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی اجرایی شدن این مهم در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خط ریلی بوشهر را یکی دیگر از نیازهای بنادر استان از جمله بندر آزاد بوشهر دانست و تأکید کرد: باید راهکارهای تخصیص منابع اعتباری از محل تهاتر نفت ارائه و عملیاتی شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص تعیین تکلیف نشدن روستاهای هلیله و بندرگاه چالش جدی وجود داشته که با توجه به دستور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید وضعیت این روستاها مشخص شود.

وی افزود: پیگیری‌هایی در مجلس نُهم برای جابه جایی روستاهای هلیله و بندرگاه بوشهر انجام و بر اساس نظر کارشناسی ۳۵۰ میلیارد تومان نیز در این خصوص مصوب شد که دولت وقت آن را عملیاتی نکرد اما در مجلس دهم اصلاحات و امتیازاتی از جمله مجوزهای ساخت و ساز به آنها داده شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش ما در این شرایط این بوده که این روستاها یا جا به جا شوند و یا اینکه یا سند مالکیت با تمام اختیارات به آنها داده شود.

جمیری ادامه داد: تلاش ما بر این است که نشستی مشترک با وزیر کشور، رئیس سازمان پدافند غیرعامل و سازمان انرژی اتمی در خصوص تعیین تکلیف روستاهای هلیله و بندرگاه مبنی بر ماندگاری و یا جا به جایی آنها برگزار شود.

وی تاکید کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور و معاونان اول و اجرایی ایشان انتظار می‌رود هرچه زودتر این روستاها تعیین تکلیف و مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

جمیری نقش اصحاب رسانه در جامعه در همه ابعاد توسعه و پیشرفت را نقش آفرین دانست و اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در توسعه و پیشرفت پیشگام محسوب می‌شوند و تاکنون نقش خوبی ایفا کرده‌اند.

وی مجلس یازدهم را انقلابی دانست و با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری ضمن تأیید کارنامه مجلس یازدهم در عرصه‌های مختلف تصویب بر ساده‌زیستی و خدمتگزاری صادقانه به مردم تأکید کردند.

کد خبر 58731
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار