جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
احیای صنایع راکد و نیمه تمام از اولویت‌ها در استان بوشهر است
بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: احیای صنایع راکد و نیمه تمام از اولویت‌ها در استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه‌شب در نشست با مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام نقش این نهاد در رفع محرومیت مهم دانست و اظهار داشت: قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام طرح‌های ارزشمند و با اهمیتی در نقاط محروم استان بوشهر اجرایی کرده و آغاز طرح‌های محرومیت‌زدایی در زمینه آبرسانی، ساخت زیرساخت‌ها، فضای آموزشی و درمانی در روستاهای کم برخوردار قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تکمیل زنجیره ارزش محصولات رقابتی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصولات رقابتی و مزیتی استان بوشهر از جمله ماهی و میگو پرورشی، گوجه فرنگی، خرما، صنایع دستی و صنایع پایین دستی پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی از احیای صنایع راکد و نیمه تمام در استان خبر داد و افزود: امسال احیا و راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و صنعتی با پیشرفت بین ۵۰ تا ۹۰ درصد در دستور کار قرار گرفته در هفته دولت و دهه فجر بخشی از این طرح‌ها وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی

باستین اضافه کرد: ۲۲۳ طرح هر کدام بالای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی دارند که با ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات و حمایت می‌تواند وارد چرخه فعالیت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هزار و ۷۵ واحد صنعتی و تولیدی زمینه افزایش تولید دارند که نیاز به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری هستند.

وی از وارد چرخه فعالیت شدن واحدهای راکد خبر داد و بیان کرد: در مجموع برای حمایت از هزار و ۵۹۷ طرح در زمینه‌های واحدهای تولیدی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی، خارج شدن از حالت راکد، افزایش ظرفیت و تکمیل واحدهای نیمه تمام ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز است که از طریق تسهیلات بانکی می‌تواند این مهم محقق شود.

کد خبر 58754
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار