پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
هماهنگی بین‌ دستگاه‌های دولتی در استان بوشهر تقویت می‌شود
بوشهر- مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر گفت: هماهنگی بین‌ دستگاه‌های دولتی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن موسوی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تسریع در خدمات‌رسانی به جامعه هدف، باید هماهنگی بین‌دستگاهی برقرار باشد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر افزود: در زمینه اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی استان نیز، باید به گونه‌ای رفتار شود که خدمات‌رسانی به مردم متوقف نشود.

وی با اشاره به شیوه‌نامه طرح دعاوی و اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی خاطر نشان کرد: کاهش مراجعات دستگاه‌های دولتی به مراجع قضایی برای حل اختلافات میان یکدیگر و حل و فصل سریع، تخصصی، قانونمند و منعطف و بدون هزینه این اختلافات بر اساس ساز و کار داخلی قوه مجریه در دستور کار است.

موسوی با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه رسیدگی و رفع اختلافات دستگاه‌های اجرایی و ضوابط اجرایی بودجه سالیانه اضافه کرد: استرداد دعاوی مطرح شده از سوی دستگاه‌ها علیه یکدیگر در مراجع قضایی و حل و فصل اختلافات صرفاً از طریق ساز و کارهای مقرر در آیین نامه و شیوه نامه یاد شده باید به طور کامل اجرایی و عملیاتی شود.

وی یادآور شد: در زمینه حل و فصل اختلافات راجع به اراضی، املاک و ابنیه مربوط به دستگاه‌ها نیز، دستگاه‌های اجرایی مکلفند هر گونه اختلاف حقوقی را پس از رعایت مواد مندرج در آیین نامه و شیوه نامه اشارت رفته، موضوعات خود را طی درخواست نامه رفع اختلاف به مرجع رفع اختلاف دستگاه‌های اجرایی استان ارسال تا ضمن تشکیل پرونده و تعیین وقت مناسب برای تشکیل جلسه رسیدگی از طرفین، دعوت بعمل آید.

مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر گفت: مسئولیت استنکاف از موارد عنوان شده، بر عهده شخص مدیر مستنکف است و یقیناً به هیات تخلفات مستقر در نهاد ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.

کد خبر 58821
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار