پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
نقش رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی/ روشنگری در اولویت باشد
بوشهر- رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی و زمینه‌سازی حضور گسترده مردم در این عرصه نقش و رسالت مهمی بر عهده دارند که باید با روشنگری و تبیین زمینه برگزاری انتخاب صحیح را فراهم کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازدهم اسفندماه امسال در سطح کشور برگزار می‌شود.

رسانه‌ها نقش بسیار مهمی را در عرصه اطلاع‌رسانی بر عهده دارند و همواره نقش و مسئولیت مهمی را در ایجاد شور انتخاباتی و ایجاد زمینه مناسب برای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات ایفا می‌کنند.

تبیین و روشنگری از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها است که این نقش‌ها در ایام انتخابات باید پررنگ‌تر شود تا مردم در انتخاب کاندیداهای مد نظر خود بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

امسال نیز انتخابات شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و رسانه‌ها باید تلاش کنند ضمن ایجاد زمینه برای برگزاری انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم، زمینه انتخاب افراد اصلح فراهم شود.

حضور حداکثری مردم در انتخابات پیام‌های بزرگی برای دوستان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و امید می‌رود همچون گذشته امسال نیز مردم با حضور خود، انتخاباتی باشکوه را رقم بزنند.

قانونمندی و قانون‌مداری از مهمترین مسائلی است که رسانه‌ها باید در سال انتخابات بیش از پیش مد نظر داشته باشند و در شرایطی که برای حضور گسترده مردم در انتخابات تلاش می‌کنند، فعالیت‌هایشان در چارچوب قانون باشد.

افراد مختلفی در انتخابات فعال می‌شوند و برای حضور در این انتخابات نام‌نویسی می‌کنند که حفظ حریم این افراد و مراقبت از آبروی آنها در فضای رسانه‌ای یک ضرورت است.

تبیین و روشنگری وظیفه رسانه‌ها است

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره در انتخابات حضوری گسترده و باشکوه دارند و امسال نیز امید می‌رود که شاهد حضور گسترده مردم باشیم.

عباس مطاف تبیین و روشنگری را یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها در سطح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای تبیین و روشنگری در جامعه از همه ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی به تلاش‌های دشمنان برای زیر سوال بردن انتخابات پیش رو و ضربه‌زدن به این رویداد مهم اشاره کرد و ادامه داد: اطلاع رسانی و روشنگری به موقع با پشتوانه رسانه‌ها مهمترین وظیفه همه ما به شمار می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر هوشمندی و هوشیاری رسانه‌ها در عرصه انتخابات را بسیار مهم خواند و افزود: شناخت ظرفیت‌ها برای توسعه فعالیت‌ها ضروری است که باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: دشمنان با تمام توان خود برای ضربه زدن به نظام و انقلاب و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان استفاده می‌کنند و برنامه‌های مختلفی در این زمینه دارند که با حضور رسانه‌ها از همه طیف‌های فکری و جهاد تبیین، نقشه دشمنان نظام خنثی می‌شود.

نقش رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی/ روشنگری در اولویت باشد

نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر نیز با اشاره به نقش اصحاب رسانه در عرصه انتخابات اظهار داشت: امسال شاهد برگزاری انتخابات مهم هستیم که رسانه‌ها وظیفه مهمی را در این زمینه بر عهده دارند.

سعید حیدری برگزاری انتخابات باشکوه با حضور حداکثری مردم را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: به منظور برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان بوشهر استفاده و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های رسانه در دستور کار است.

وی انتخابات را از ارکان مهم و تأثیر گذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: انتخابات در تعیین سرنوشت کشور اهمیت بالایی دارد و برای مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رعایت اصل بی طرفی

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی را از اقدامات مهم رسانه‌ها دانست و بیان کرد: انعکاس اقدامات، بیان فعالیت‌ها و روشنگری در جامعه از مسئولیت‌های رسانه‌ها است

سلامت و امنیت انتخابات خط قرمز همه مسئولان دست اندرکار در امر انتخابات به شمار می‌رود وی با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با رعایت اصل بی طرفی وظیفه ما است اضافه کرد: سلامت و امنیت انتخابات خط قرمز همه مسئولان دست اندرکار در امر انتخابات به شمار می‌رود.

حیدری تاکید کرد: ملت ایران همواره نشان دادند که از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع و حمایت می‌کنند و با حضور پرشور خود همچون گذشته، موجب خنثی سازی توطئه‌ها و برنامه‌های خصمانه دشمن می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال سال انتخابات است بیان کرد: ورود تک بعدی و هدایت فضای رسانه‌ای بدون استفاده از حوزه رسانه و متناسب با فهم خودمان در حوزه انتخابات اشتباه است.

استفاده از توان رسانه برای ایجاد شوق و امید

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر تصریح کرد: در همین ارتباط تلاش شده با استفاده از نقطه نظرات و دیدگاه‌های رسانه‌های فعال استان زمینه برای هرچه بهتر برگزار کردن انتخابات و انعکاس با کیفیت اخبار و راهبردهای انتخاباتی در حوزه رسانه بهره لازم برده شود.

وی بیان کرد: با استفاده از توان رسانه به دنبال ایجاد فضایی با شور، شوق و امید با محوریت مشارکت، رقابت و سلامت بر استان هستیم.

حیدری با بیان اینکه تمامی دستورالعمل‌های وزارت کشور در حوزه انتخابات از طریق رسانه‌های استان، اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: بنا بر اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور مدیران جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا تاریخ ۱۹ خردادماه می‌بایست از سمت خود استعفا دهند که این کار در استان بوشهر انجام و اسامی آن دسته از مدیران مستعفی در اختیار رسانه‌های استان قرار گرفته شد.

کد خبر 58827
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار