پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
زیباسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در دستور کار است
بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: زیباسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب ظهر سه‌شنبه در نشست شورای کتابخانه های عمومی استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه برنامه‌های فرهنگی، علاوه بر برنامه‌های ابلاغی نیاز است که کتابداران از خلاقیت و ابتکارات خود نیز استفاده کنند و این باعث پویایی و انگیزه بیشتر آنها خواهد شد.

وی با تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های کتابداران، رؤسای شهرستان‌ها و همکاران و کارشناسان ستادی، اظهار کرد: بررسی وضعیت شاخص‌های عملکردی شهرستان‌ها در سال گذشته، در مجموع امیدوار کننده و رو به رشد است و این نشان می‌دهد که هدف گذاری انجام شده در مسیر درستی است و امیدواریم در سال جاری شتاب آن بیشتر شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به اهمیت کار فرهنگی – ترویجی در کتابخانه ها، افزود: بسیاری از کتابخانه های استان در حوزه فرهنگی فعال هستند و برنامه‌های خوبی دارند؛ این برنامه‌ها باید هدفمند و منجر به تولید یک جریان فرهنگی با رویکرد کتابخوانی شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه هدف کتابخانه ها باید جذب افراد به سمت مطالعه و فرهنگ باشد و این وظیفه اصلی نهاد کتابخانه ها است، افزود: در همین راستا یک کارگروه و تیم پویا در حوزه فرهنگی متشکل از فعالین این حوزه جهت برنامه ریزی، سیاستگذاری و مشخص کردن رویکردهای فرهنگی کتابخانه ها در این اداره کل تشکیل خواهد شد.

راهب با بیان اینکه شخصیت دهی به کتابدار و هویت دهی به کار آنها بسیار مهم است، تصریح کرد: در حوزه برنامه‌های فرهنگی، علاوه بر برنامه‌های ابلاغی نیاز است که کتابداران از خلاقیت و ابتکارات خود نیز استفاده کنند و این باعث پویایی و انگیزه بیشتر آنها خواهد شد.

وی در رابطه با مسائل مختلف حوزه کاری از جمله زیبا سازی و ایجاد جلوه‌های بصری کتابخانه ها، تفویض اختیار، روابط عمومی و لزوم آموزش کتابداران در این حوزه، جذب نیم درصد سهم شهرداری‌ها، آرای جایگزین حبس در کتابخانه‌ها و نمرات ارزشیابی کتابداران نکاتی بیان کرد.

در این جلسه همچنین رؤسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان‌های استان و کارشناسان ستادی علاوه بر طرح موضوعات مربوط به وضعیت کتابخانه های استان و برنامه‌های متنوع جهت توسعه کتابخوانی و ترویج آن، به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

در پایان این جلسه از زینب جعفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بوشهر به عنوان شهرستان برتر در بین ادارات شهرستانی در تحقق شاخص‌های تعریف شده «افق ۱۴۰۱» با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر 58832
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار