پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان دیر
بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: تا سه سال آینده آموزش و پرورش شهرستان دیر با مشکلات عدیده در زمینه کمبود نیروی انسانی مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری، اظهار داشت: هدف دولت تامین امنیت و ایجاد فضایی رقابتی و پرشور برای مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه آموزش و پرورش در شرایط حساس و خاصی قرار دارد، افزود: آموزش و پرورش شهرستان دیر به شدت کمبود فضای آموزشی دارد و تا چندسال آینده با این معضل رو به رو هستیم و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان نوسازی مدارس فضاهای آموزشی در شهرها و روستاها افزایش دهیم.

وی، کمبود نیروی انسانی را دومین چالش جدی آموزش و پرورش شهرستان دیر دانست و ادامه داد: از آن جایی که بسیاری از فرهنگیان استخدامی دهه ۷۰ در آستانه بازنشستگی هستند، تا دو یا سه سال آینده آموزش و پرورش شهرستان دیر با سونامی کمبود نیروی انسانی مواجه است.

باربرز، تعیین مکانیزم های تشویقی وزارت آموزش و پرورش برای ادامه خدمت فرهنگیان بازنشسته را یکی از راه های جبران کمبود نیرو دانست و گفت: از هم اکنون تعداد دقیق نیروی انسانی مورد نیاز شهرستان باید به استان اعلام شود.

کمبود تجهیزات و امکانات سرمایشی در مدارس

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات سرمایشی در مدارس شهرستان دبر، عنوان کرد: خیرین برای رفع مشکلات پیش روی آموزش و پرورش دیر به کمک این نهاد بیایند.

فرماندار شهرستان دیر کنکور را یک مسئله حیثیتی برای نظام و دانش آموزان برشمرد و ابراز کرد: از تمام ظرفیت های ممکن برای برگزاری مطلوب کنکور سراسری استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید به دانش آموزان و خانواده هایشان اطمینان دهیم که شرایط لازم برای برگزاری کنکور فراهم است، افزود: تامین امنیت، سلامت، امکانات و تجهیزات مکان های برگزاری کنکور سراسری و آرامش روانی برای داوطلبان و خانواده هایشان وظیفه ما است.

باربرز درباره اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، گفت: ستاد اوقات فراغت شهرستان دیر به منظور برنامه ریزی و هماهنگی با محوریت آموزش و پرورش تشکیل شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت معلمان مجرب در برگزاری کلاس های اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: توسعه اردوهای دانش آموزی در ایام تابستان دنبال شود.

کد خبر 58836
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار