پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
رشد ۱۰ برابری تخلیه کالاهای تجاری در بندر گناوه
بوشهر- رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: در ۲ ماهه ابتدایی امسال تخلیه کالاهای تجاری در این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث جوکار ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در دو ماهه ابتدایی امسال تخلیه کالاهای تجاری در این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است که عمده دلیل آن ارائه خدمات رسانی مطلوب و به دنبال آن موج پررنگ بازگشت تجار و بازرگانان گناوه برای فعالیت در زادگاه خودشان است.

رئیس اداره بندر ودریا نوردی گناوه گفت: این بندر با ارائه خدمات ترانزیت، تسهیلات و تخفیف‌های ویژه، تجار و بازرگانان را برای فعالیت بیش از پیش در گناوه ترغیب کرده است.

وی بیان کرد: خدمات ارائه شده و آغاز فرایند توسعه زیرساخت ها در بندر گناوه همچنین چشم انداز بسیار روشنی را برای فعالیت تجار و بازرگانان ایجاد کرده است.

جوکار ادامه داد: در ۲ ماه اول امسال یک هزار و ۵۴۶ تن کالای تجاری در این بندر تخلیه شده در حالی که این میزان تخلیه در دو ماه اول سال گذشته ۱۳۲ تن بوده است.

وی افزود: عمده کالاهای تجاری وارداتی، نیازهای مردم و بازار این منطقه و سایر استان‌های همجوار نظیر کولر گازی، لوازم یدکی و ادوات تاسیساتی بوده است.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه تصریح کرد: میزان کالاهای تجاری ورودی از طریق رویه ترانشیپ (کانتینری) به این بندر در ۲ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

جوکار گفت: میزان کالای تجاری ورودی از طریق این رویه در ۲ ماه نخست امسال یک هزار و ۷۹۴ تن بوده است.

وی ادامه داد: در ۲ ماه نخست سال قبل یک هزار و ۵۸۰ تن کالای تجاری ورودی به این بندر به روش ترانشیپ وارد شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه بیان کرد: کالاهای تجاری تخلیه شده در این بندر، جنبه درآمدزایی داشته که طبق روال قانونی با تعامل خیلی خوب مدیرکل گمرک این شهرستان ترخیص شده است.

جوکار همچنین از تعامل و همکاری مدیرکل گمرک شهرستان گناوه در زمینه آسان‌سازی روند ترخیص کالاهای تجاری قدردانی کرد.

کد خبر 58838
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار