پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
دشمن دنبال ترویج بی بندو باری در جامعه است
بوشهر- فرماندار کنگان گفت: دشمن با برنامه ریزی به دنبال ترویج بی بند و باری در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی ظهر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان اظهار داشت: با یک بررسی ساده می‌بینیم دشمن بسیار حساب شده در این موضوع و ترویج بی بند و باری در جامعه دخالت دارد چون دشمن کارش دشمنی است و به هر شیوه‌ای این دشمنی بر علیه نظام مقدس اسلامی را اعمال می‌کند.

وی اضافه کرد: در تحمیل جنگ هشت ساله موفق نشدند و حالا از شیوه آندلسی کردن جامعه، یعنی درگیر کردن بخش بزرگی از افراد جامعه به مسائل ضدفرهنگی وارد دشمنی با نظام و انقلاب شده اند.

غریبی اظهار داشت: عدم مدیریت فضای گسترده مجازی و سهولت دسترسی همه افراد به محتویات مخرب آن از دیگر عوامل ترویج این پدیده زشت و فساد برانگیز است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و قابل توجهی است که می‌توان از آن استفاده مناسب کرد.

غریبی بیان داشت: ادارات، سازمان‌ها و نهادهای عمومی نیز می‌بایست با تمام قوا در مقابله با توطئه‌های دشمنان همکاری کرده و با برنامه ریزی مناسب و کاربردی توطئه‌ها را خنثی کنند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی کنگان تصریح کرد: روش‌های نرم افزاری و برخوردهای نرم و فرهنگی که رویکرد دولت رئیس جمهور است بهترین شیوه مقابله با این رفتارها و برنامه‌های دشمنان نظام است که ضمن نتیجه گیری مثبت موجب جذب کسانی که از سر لجبازی به اردوگاه دشمن رفته اند نیز خواهد شد.

وی بهترین و مؤثر ترین شیوه مقابله با این ناهنجاری‌ها را تمسک به تعالیم قرآن کریم و سبک زندگی عفیفانه مورد نظر این کتاب الهی دانست و افزود: می‌بایست با برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و تفسیر آن به خصوص در اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در مساجد، مدارس و سایر مراکز فرهنگی به آنها داده شود.

غریبی خاطرنشان کرد: از دیگر موارد مهم و تأثیرگذار در راستای ترویج زیست عفیفانه آسان‌تر کردن شرایط ازدواج برای جوانان است تا جامعه جوان ما زودتر وارد زندگی مشترک شده و بی شک کمتر وارد مسائل غیر اخلاقی می‌شوند.

ترویج فرهنگ نماز در مدارس با توجه به خاصیت مهم آن در بازدارندگی از گناه، حمایت از انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، شناخت، احیا و ترویج آداب و رسوم ماه‌های محرم و صفر و تشریح دلایل قیام امام حسین (ع)، ترویج الگوی زندگی امامان و سبک زندگی اسلامی، مشارکت گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی در برنامه‌های محوری شهرستان، زمینه سازی برای حضور دانشگاهیان و اساتید پژوهشگر در طرح‌ها و پیشنهادهای مسائل فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی خانواده‌ها در رابطه با تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی، بررسی و پایش شاخص‌های فرهنگی در شهرستان، توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی در بحث‌های شورای فرهنگ عمومی، بهره مندی از راهکارهای صاحب نظران و اندیشمندان شهرستان، استان و ملی در تدوین برنامه ریزی های شورای فرهنگ عمومی و استفاده از پتانسیل روابط عمومی‌ها و رسانه‌های شهرستان جهت تحقق جهاد تببین و اطلاع رسانی از دیگر پیشنهادهایی بود که فرماندار شهرستان به عنوان راهکار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با برنامه‌های ضد فرهنگی دشمن مطرح کرد

کد خبر 58841
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار