پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مانور نقطه صفر امداد و نجات جاده‌ای در گناوه برگزار شد
گناوه- مانور نقطه صفر امداد نجات جاده ای با حضور دستگاه های مرتبط در محدوده روستای قلعه حیدر شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه عصر سه شنبه در جمع شرکت کنندگان این مانور اظهار داشت: مانورها و دوره‌های آموزشی در هماهنگی بین دستگاه‌ها در مدیریت بحران و ایجاد آمادگی برای مواقع بحران نقش مهمی دارند و در هر جامعه‌ای بخصوص در جوامعی که زمینه حوادث بیشتری وجود دارد باید این آمادگی‌ها نیز بیشتر شود.

مسلم سلیمانی افزود: در همین راستا جهت آمادگی در مواقع بحران باید با برگزاری دوره‌های آموزشی، آمادگی نیروهای امدادی خدمات رسان، فراهم کردن تجهیزات و موارد دیگر برنامه ریزی مناسب و مدونی داشته باشیم.

وی گفت: برگزاری مانور نقطه صفر یکی از موارد و روش‌هایی است که در سنجش توانایی و آمادگی لازم دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحران و حوادث احتمالی اثرگذار است تا بتوان از این طریق سنجید که اگر اتفاقی رخ دهد دستگاه‌ها با چه امکانات، توانایی یا روحیه‌ای با حوادث روبرو خواهند شد.

مانور نقطه صفر امداد و نجات جاده‌ای در گناوه برگزار شد

وی با اشاره به اینکه در حوادث و رخدادها زمان مناسب در رسیدن و انجام عملیات امدادرسانی از موارد بسیار مهم است افزود: هم زمان رسیدن نیروهای امداد رسان در زمان عملیات و هم آمادگی این نیروها برای اجرای عملیات بسیار مهم است که در مانور نقطه صفر شهرستان که امروز اجرا شد این موارد بسیار خوب و رضایت بخش بود.

وی با تقدیر از شرکت کنندگان در این مانور بیان کرد: اجرای موفق این مانور نشان از آمادگی این نیروهای عملیاتی و هماهنگی عوامل مدیریت بحران است که باید تلاش‌ها را باز هم بیشتر و نقاط ضعف را شناسایی و رفع کرد.

مانور نقطه صفر امداد و نجات جاده‌ای در گناوه برگزار شد

وی افزود: در جلسات مدیریت بحران این شهرستان به طور مستمر برگزار می‌شود، از اعضا تقاضا شده که نقاط ضعف و کاستی‌ها در حوزه کاری خود را شناسایی و اعلام کنند تا در رفع آنها پیگیری شود تا آمادگی‌ها در حوزه مدیریت بحران شهرستان هر چه بی‌شر شود.

کد خبر 58848
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار