پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
قرارگاه اجتماعی زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد
بوشهر- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: قرارگاه اجتماعی زندان‌ها در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آرامی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه اجتماعی زندان با هدف ارائه خدمات موثرتر، مفیدتر و هدفمندتر به زندانیان و خانواده آنان راه‌اندازی شده است.

وی از به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی زمینه کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: ارائه خدمات موثرتر، مفید و هدفمندتر به زندانیان و خانواده آنان به‌عنوان بخش مهمی از اقشار آسیب‌پذیر در دستور کار است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: این قرارگاه مشتمل بر یک دستورالعمل در همه استان‌ها عملیاتی و اجرایی می‌شود.

آرامی گفت: این قرارگاه متناسب با نیازمندی‌های زندانیان و خانواده آنان خدمات قابل ارائه مشخص کرده است و مسئولیت هر اداره، مجموعه، سازمان و نهادها در حوزه‌های مختلف در قالب شش کارگروه خدمات متنوع قابل ارائه به خانواده زندانی در این دستورالعمل پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه اجتماعی زندان در استان بوشهر در ۹ خدمات و ۶ کارگروه فعالیت می‌کند گفت: این خدمات در بخش‌های مختلف متناسب با نیازمندی زندانیان و خانواده آنان از جمله کارگروه اجتماعی، کارآفرینی با هدف توانمندسازی زندانیان برای اشتغال فعال شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر کارگروه خانواده را از دیگر موارد این قرارگاه دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی کارگروه خانواده در قالب قرارگاه اجتماعی زندان ایجاد شده است.

آرامی کارگروه بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی، صلح و سازش برای آزادسازی زندانیان، حمایتی، معاضدت قضایی و مددکار اجتماعی را از دیگر کارگروه‌های قرارگاه اجتماعی زندان در استان بوشهر دانست.

کد خبر 58854
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار