جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
بنای تاریخی کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر مرمت می‌شود
بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از آغاز مرمت بنای تاریخی کتابخانه عمومی مصلحیان در هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش گفت: در این راستا، مخزن کتابخانه عمومی مصلحیان به مجموعه تاریخی مدرسه «سعادت» منتقل خواهد شد تا فعالیت این کتابخانه متوقف نشود و بتواند در مدتی که ساختمان اصلی آن مرمت می‌شود، در مجموعه تاریخی سعادت در زمینه امانت‌دهی و سایر برنامه‌های فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهد.

به گفته وی، کتابخانه مصلحیان یکی از کتابخانه‌های باسابقه استان بوشهر است که در بنایی با معماری دوره قاجاریه فعالیت می‌کند. این بنا سال ۱۳۷۵ از سوی فاطمه مصلحیان، بانوی خیر بوشهری وقف این کتابخانه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: از سال ۹۶ قسمت‌هایی از چندل‌های سقف سالن مطالعه این کتابخانه در اثر بارندگی و رطوبت دچار پوسیدگی و آسیب جدی شده بود که بلافاصله آن زمان، بنا بر تشخیص کارشناسان مرمت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر استفاده از این سالن ممنوع و تخلیه شد. در ادامه بخش‌های دیگری از سقف چوبی این کتابخانه درگیر موریانه شد که این امر مرمت آن را تشدید کرد.

کد خبر 58947
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار