جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
اجرای الگوی کشت در ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر
بوشهر- رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای الگوی کشت در ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر منفرد صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به تولیدات بغی و زراعی و آبزی پروری اشاره کرد.

وی با تبریک سالروز تشکیل جهاد سازندگی و تجلیل از جهادگران استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: از پیشکسوتان جبهه و جنگ، فرماندهان، خانواده‌های معظم شهدا و جهادگران در آغاز هفته جهاد کشاورزی تجلیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در هفته جهاد کشاورزی طرح‌های مختلفی در بخش‌های تولیدی، فرآوری، اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

تولید ۱۵ درصد خرمای کشور

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه تولیدی و کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: سالانه ضمن تولید ۱۵ درصد خرمای کشور سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۳ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید شد.

منفرد از تولید ۷۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان خبر داد و بیان کرد: در زمینه الگوی کشت از سال گذشته این آغاز شده و امسال در سطح ۴۰ هزار هکتار طرح الگوی کشت ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: در اجرا طرح الگوی کشت ضمن افزایش بهره‌وری و تولید محصولات، مصرف آب مدیریت و با روش‌های نوین اجرا می‌شود.

افزایش تولید گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید گندم در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید و برداشت گندم امسال به ۱۵۰ هزار تن رسید که نسبت به سال قبل افزایش بیش از پنج برابری داشته است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در تأمین گندم مصرفی با تولید ۱۵۰ هزار تن خودکفا شد گفت: در زمینه گوشت مرغ بیش از نیاز استان بوشهر تولید می‌شود.

کد خبر 58960
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار