جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
شنا کردن در تاسیسات آبی استان بوشهر ممنوع است
بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: شنا در دریاچه سدها، کانال های آبیاری و تأسیسات آبی استان بوشهر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله در ماه‌های گرم سال شاهد حضور شهروندان در حاشیه کانال‌های آبیاری و زهکشی، دریاچه سدها، بندهای انحرافی و دیگر تأسیسات آبی هستیم که با شنا کردن در این تأسیسات، ریسک بالای غرق شدگی را به وجود آورده و در پاره‌ای از موارد متأسفانه جان خود را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: همه تأسیسات و سازه‌های آبی دارای حریم ممنوعه می‌باشند و بدیهی است که امکان پایش شبانه روزی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی، بیش از ۱۰ سد، بند، سامانه انتقال و دیگر ابنیه و تأسیسات آبی وجود ندارد و لذا از مردم تقاضا می‌شود که به منظور جلوگیری از بروز حوادث، از ورود به حریم سازه‌های مذکور خودداری نمایند..

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: آب دریاچه سدها بر خلاف ظاهر آرام، دارای جریان‌های زیرسطحی و مکش است و تغییرات شدید دمایی لایه‌های مختلف آب، منجر به گرفتگی عضلات و در نهایت غرق شدگی شناگران می‌گردد.

وی افزود: شرایط رسوبی دریاچه سدها، وجود ریشه و شاخه درختان و نبود دید کافی و امکان برخورد با اجسام سفت و نوک‌تیز دریاچه سدها را به محل نامناسبی برای شنا تبدیل می‌سازد.

محمدی عنوان کرد: کانال‌های آبیاری نیز با توجه به حجم زیاد آب با دبی‌های متفاوت که منجر به ایجاد جریان‌های قوی می‌گردد و همچنین شیب تند و لیز بودن دیواره‌های کانال‌های آبیاری، این سازه‌ها را به نقاطی کاملاً خطرساز و ممنوعه جهت شنا و آبتنی تبدیل ساخته است و در صورت بروز حادثه، امکان امداد رسانی برای امدادگران بسیار دشوار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: اطلاع رسانی نسبت به خطرات و ممنوعیت شنا در تأسیسات آبی از طریق نصب تابلوهای هشدار دهنده و آگاهی بخشی در رسانه‌ها و فضای مجازی انجام می‌شود از شهروندان و ساکنین مجاور این تأسیسات خواهشمندیم جهت جلوگیری از بروز حوادث جانی جبران ناپذیر، از هرگونه شنا در تأسیسات آبی، کانال‌ها و دریاچه سدها پرهیز کنند و این امر را به کودکان و فرزندان خود نیز آموزش دهند.

کد خبر 59021
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار