جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۹۷ پرونده قصور پزشکی در بوشهر تشکیل شد/ محکومیت پزشکان در ۵۰ مورد
بوشهر- مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: ۹۷ پرونده قصور پزشکی در استان تشکیل شد که ۴۷ مورد منتج به برائت و ۵۰ مورد نیز منتج به محکومیت پزشکان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم پارسا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در استان بوشهر پزشکی قانونی در مرکز استان و چهار شهرستان دشتستان، کنگان، جم و گناوه مستقر است.

وی به آماری از فعالیت‌های پزشکی قانونی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در معاینات بالینی ۲۰ هزار و ۳۷۱ پرونده ارجاعی داشتیم که در انجام معاینات شاهد افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با بیان اینکه ۳۸ درصد از مراجعان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند اضافه کرد: چهار هزار و ۲۵ پرونده ادعای نزاع تشکیل شد که ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی از تشکیل چهار هزار و ۶۵۰ پرونده تصادف در استان طی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها نسبت به سال قبل دارای افزایش ۲۷ درصدی است.

تشکیل ۱۴۴ پرونده سقط جنین

پارسا بیان کرد: ۱۴۴ پرونده سقط جنین در استان تشکیل شد که ۱۱۵ مورد منتج به صدور مجوز سقط درمانی شد. ۴۶۰ پرونده ادعای حادثه کار نیز تشکیل شد که ۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به ارجاع هزار و ۹۱ مورد پرونده جسد به پزشکی قانونی استان در سال گذشته تاکید کرد: ۷۱۵ مورد مرگ غیرطبیعی تشخیص داده شد و در این زمینه افزایش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از ثبت ۳۶۸ مورد فوت مربوط به سوانح رانندگی در سطح استان طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این موارد ۱۲ درصد افزایش داشته است. ۳۱۱ مورد از فوتی‌ها آقا و ۵۴ مورد خانم بوده‌اند.

ثبت ۲۳ مورد فوت ناشی از حوادث کار

وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی فوت ناشی از حوادث کار در استان و ثبت ۲۳ مورد فوتی در این زمینه خبر داد و افزود: ۳۵ مورد فوت ناشی از غرق‌شدگی در استان ثبت شده که ۳۴ درصد افزایش دارد.

پارسا از ثبت ۲۲ مورد فوت ناشی از مصرف داروهای مواد مخدر خبر داد و گفت: ۹ مورد فوت ناشی از گازگرفتگی در استان نیز ثبت شده است که شبیه مدت مشابه سال قبل است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۷۱ پرونده در کمیسیون پزشکی بیان کرد: ۹۷ پرونده قصور پزشکی تشکیل شد که ۴۷ مورد منتج به برائت شد و ۵۰ مورد نیز منتج به محکومیت پزشکان شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از این پرونده‌ها مربوط به زیبایی بوده است تصریح کرد: از مهمترین دلایل بروز قصور پزشکی مراجعه به افراد غیرمتخصص و در برخی موارد افراد غیرپزشک است و مردم باید در انتخاب درمانگر خود دقت کنند.

وی از استقرار تجهیزات مناسب برای انجام آزمایش‌های پزشکی قانونی در استان خبر داد و بیان کرد: با آموزش نیروی انسانی در این زمینه بیش از ۹۰ درصد آزمایش‌ها در داخل استان انجام می‌شود.

کد خبر 59027
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار