جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مراودات تجاری بندر دیر با قطر افزایش چشمگیری دارد
بوشهر- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر گفت: بندر دیر در زمینه صادرات و مراودات تجاری با قطر در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و تلاش می‌کنیم این ارتباطات گسترده‌تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی فخرایی ظهر دوشنبه در نشست تشریح سیاست‌ها و دستاوردهای ۲ ساله دولت سیزدهم در جمع مردم بندر دیر اظهار داشت: آمریکا که زمانی در جهان ادعای کدخدایی داشت، امروز مجبور شده قدرت ایران را بپذیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه عده‌ای در گذشته رونمایی از شهرک‌های موشکی را برهم زننده برجام می‌دانستند، افزود: امروز همزمان با گفت و گو با دنیا، موشک هایپرسونیک فتاح رونمایی می‌شود و رئیس جمهور در مراسم رونمایی آن شرکت و پیام اقتدار این ملت را به دنیا مخابره می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با وجود کمبودها و نارسایی‌ها، حرکت و مسیر درستی شروع شده است، ادامه داد: امید ملت ما یک امید حقیقی است و این دولت در برابر همه سختی‌ها از جنگ نابرابر اقتصادی تا تحریم و حملات فضای مجازی و سایبری و فتنه انگیزی دشمنان و راه اندازی اغتشاشات ایستاده و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

فخرایی با اشاره به فعال شدن دستگاه دیپلماسی کشور و حضور سران کشورهای مختلف در ایران، گفت: امروز با سیاست‌های خوبی که دولت آیت الله رئیسی در پیش گرفته شاهد گسترده شدن تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی با کشورهای منطقه و جهان هستیم که نمونه آن حضور سران عربستانی بعد از سال‌ها در ایران است.

پیگیری مرز رسمی دریایی شهرستان دیر

وی با اعلام اینکه با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی در دو سال گذشته شاهد روی کار آمدن مدیران انقلابی هستیم، تاکید کرد: خوشبختانه از ابتدای این دولت تاکنون اقدامات مهمی در سطح شهرستان دیر انجام شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: پیگیری مرز رسمی دریایی شهرستان دیر تا رسیدن به نتیجه به صورت جدی دنبال می‌شود.

فخرایی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان دیر در زمینه اقتصاد دریامحور، ابراز کرد: بندر دیر در زمینه صادرات و مراودات تجاری با قطر در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و تلاش می‌کنیم این ارتباطات گسترده‌تر شود.

وی با اشاره به مشکلات آب در استان و شهرستان، افزود: عملیات اجرایی احداث آب‌شیرین کن سه هزار و ۷۵۰ مترمکعبی دیر سال گذشته آغاز شده که با تکمیل آن و افزایش ظرفیت به ۱۰ هزار مترمکعب در آینده امیدواریم بخشی از مشکلات حوزه آب شهرستان حل شود.

لزوم ساماندهی ته لنجی

فخرایی با تاکید بر لزوم ساماندهی موضوع ته لنجی، بیان کرد: با ساماندهی کالای ملوانی در شهرهای بندری مردم احساس رونق در زندگی و داشتن بازاری پررونق را خواهند داشت و تبعیض و دوگانگی از بین می‌رود و ما هم دنبال رونق گیری تجارت در شهرستان هستیم.

وی به پروژه جاده وفاق اشاره و ابراز کرد: اگر امسال اعتبار لازم به این پروژه تزریق و تکمیل شود در عرصه‌های مختلف تجارت و گردشگری و … شاهد ایجاد رونق و پویایی بیشتر در بندر دیر خواهیم بود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: نگاه‌ها در این دولت با گذشته فرق کرده و مسئولین خود را خادم مردم می‌دانند و پای حرف مردم می‌نشینند و پیگیر حل مشکلات آنها هستند.

حل مسئله زمین‌های محله خورخندل دیر

وی عنوان کرد: پیگیری‌ها برای حل مسئله زمین‌های محله خورخندل دیر و سایر نقاط شهرستان ادامه دارد که برخی از جاها از جمله زمین‌های روستای وحدت آباد حل شده است.

فخرایی درباره آخرین وضعیت تعاونی مرزنشینان شهرستان دیر، بیان داشت: فراخوان تشکیل هیئت مدیر برای تیرماه سال جاری منتشر شده که نیاز است نیروی جوان و با انگیزه و انقلابی و ضدفساد پای کار بیایند و از طرفی بر این تعاونی نظارت شود.

وی با اشاره به نقش روحانیت و ائمه جمعه در پیگیری مشکلات مردم و لزوم حمایت از این قشر زحمتکش، ابراز کرد: امام جمعه بندر دیر همواره در رسیدگی به مشکلات مردم و ساده زیستی سرآمد است.

کد خبر 59031
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار