جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سرانه فضای سبز شهری بوشهر به استاندارد ملی می‌رسد
بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با طرح‌های مختلفی که در حوزه ساخت و تجهیز بوستان‌های شهری داریم سرانه فضای سبز شهری بوشهر به استاندارد ملی ۱۲ متر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک‌روش عصر دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان بوشهر اظهار کرد: با شروع به کار شورا در تابستان سال ۱۴۰۰، با چالشی تحت عنوان بی‌اعتمادی مردم به کارکرد شورای شهر مواجه بودیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم، برنامه‌ریزی وسیعی در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آغاز کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در سال اول و دوم شورا، ۹۹ درصد از طرح‌های نیمه تمام به پایان رسید و تا پایان امسال تمام پروژه‌ای نیمه‌تمام تکمیل می‌شود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام

نیک‌روش ادامه داد: بودجه امسال شهرداری بندر بوشهر ۳۷ درصد جاری و ۶۳ درصد عمرانی است که بسیار مؤثر در اتمام پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پروژه‌های جدید است این در حالی است که در سال گذشته با وجود اینکه ۶۰ درصد اعتبارات جاری و ۴۰ درصد عمرانی بود، ۹۵ درصد پروژه‌های بزرگ نیمه تمام تعیین تکلیف و به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: در عمر دو ساله این شورا موفق شدیم پروژه‌های چرخ و فلک و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی به عنوان پروژه‌های مهم اما راکد و ناقص شهری که مردم انتظار چند ساله از بهره برداری آن داشتند، تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تاکید کرد: پروژه بزرگراه سردار شهید بیژن گرد از پروژه‌هایی بود که عملیات اجرایی آن در همین شورا آغاز و به اتمام رسید.

نیک روش ادامه داد: پروژه فانوس دریایی نیز با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار در حال اجرا است.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز شهر بوشهر، اظهار کرد: با طرح‌های مختلفی که در حوزه ساخت و تجهیز بوستان‌های شهری داریم انتظار می‌رود که تا پایان عمر این شورا، سرانه فضای سبز شهری بوشهر به استاندارد ملی ۱۲ متر برسد.

سرانه فضای سبز شهری بوشهر به استاندارد ملی می‌رسد

نیک‌روش بیان کرد: پیش از این شورا، شهر بوشهر فاقد شهربازی بود که اکنون پروژه شهربازی با ایجاد ۱۲ غرفه جانمایی شده و در حال حاضر ۶ غرفه در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

وی با اشاره به نهضت آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی شهر بوشهر در دو منطقه یک و ۲ شهری گفت: با برنامه ریزی انجام شده، طی دو سال گذشته ۹۰ درصد از کوچه‌های شهر بوشهر آسفالت شده و با اعتباری که امسال برای آسفالت کوچه‌های خاکی در نظر گرفته شده، تا پایان سال هیچ کوچه خاکی در بوشهر وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در خصوص آخرین وضعیت شورایاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه دیوان عالی کشور شوراهای محلات حذف شدند، اما بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد در حال انجام است.

وی ادامه داد: از بدو شکل‌گیری این شورا، اعضای در ۱۴ مسجد حضور پیدا کرده و در تلاش هستیم تا پایان شورا به ۴۸ نقطه سرکشی شود.

بهبود وضعیت معابر

نیک‌روش گفت: ۵۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی اعتبار برای عمران و آبادی شهری گذاشته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر یادآور شد: گذر نیروگاه گازی به تنگک، گذر ۳۵ متری تنگک اول به تنگک سوم، اجرای سنگ فرش بین تنگک دوم تا تنگک سوم، اجرای پروژه پارک ورودی شهر، ایجاد کنار گذر بزرگراه امام علی (ع) و ایجاد کنار گذر بزرگراه امام علی به خیابان طالقانی از پروژه‌های مهم عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۲ است.

وی در خصوص اشکالات هندسی بزرگراه شهید بیژن گرد، گفت: بر اساس پیشنهاد شورای شهر و تأیید شورای ترافیک استان، اصلاح هندسی در پروژه بزرگراه شهید بیژن گرد با ایجاد یک چهارراه همراه با چراغ راهنمایی و رانندگی دیده شده و به زودی اجرایی می‌شود.

نیک‌روش ادامه داد: امسال اصلاح دوربرگردان از ورودی تنگک، ۲۰۰ متر بالاتر از این مسیر به سمت نیروگاه اتمی نیز اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: برای ایجاد گذر به سمت آرامستان باید مجوز شورای ترافیک اخذ شود.

کد خبر 59045
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار