جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
ساماندهی مهاجرین خارجی در استان بوشهر
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از ساماندهی مهاجرین خبر داد و گفت: سازمان ملی مهاجرت با طراحی حکمرانی نوین، اقدام به ایجاد سامانه هوشمند الکترونیک مهاجرین خارجی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات بعد از ظهر سه شنبه در کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اولویت و مأموریت‌های وزارت کشور و استانداری‌ها لزوم ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی است و سازمان ملی مهاجرت با طراحی حکمرانی نوین، اقدام به ایجاد سامانه هوشمند الکترونیک مهاجرین خارجی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: درخواست‌ها در خصوص بکارگیری اتباع خارجی در سطح شهرستان‌های استان برنامه ریزی و بررسی لازم صورت خواهد گرفت و همچنین در خصوص اربعین حسینی و نحوه اطلاع رسانی پیش ثبت نام اربعین حسینی اتباع خارجی بحث و تبادل نظر و به اطلاع آنان رسانده خواهد شد.

پورات با اشاره به شناسایی کودکان کار و توانمند سازی خانواده‌های آنان افزود: اخیراً طی تفاهم نامه سه جانبه بین اداره کل امور اتباع، کمیساریای عالی سازمان ملل و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان جهت آموزش‌های لازم به آنان به امضا رسیده که این طرح بزودی در استان بوشهر اجرایی خواهد شد.

پورات با اشاره به جمعیت اتباع موجود در استان بوشهر افزود: همه امور مرتبط با اتباع مهم و حائز اهمیت است و فرمانداری‌های سراسر استان هماهنگی هر چه تمام‌تر با اداره کل اتباع برای ساماندهی مطلوب‌تر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: باید ظرفیت اتباع حاضر در استان را شناسایی و با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور و دغدغه استاندار بوشهر در راستای ساماندهی اتباع با کمک دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

در پایان نیز سایر کارشناسان و مدیران به ارائه آمار و اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های بین الملل، امور مذهبی و فرهنگی و نحوه صدور مجوز برنامه‌ها برای اتباع پرداختند.

کد خبر 59071
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار