یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
۷۵ هزار نفر در استان بوشهر از خدمات سوادآموزی استفاده کردند
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۷۵ هزار نفر در استان بوشهر از خدمات سوادآموزی استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای سوادآموزی استان بوشهر با اشاره به جهاد تبیین و انعکاس خدمات دولت اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی با تقویت نمودن و اهمیت ویژه به بخش روابط عمومی، اقدامات و عملکردهای شاخص در استان را به جامعه هدف اطلاع رسانی کرده و در ایجاد امید آفرینی و نشاط پیشگام باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: جمهوری اسلامی و دولت توجه و اهمیت ویژه ای برای امور آموزشی و فرهنگی قائل است و برنامه‌های گسترده‌ای در جهت مبارزه با بی سوادی اجرایی کرده است.

پورات با اشاره به جایگاه و اهمیت سواد آموزی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب که سواد آموزی تنها یک خدمت اجتماعی نیست، بلکه ابزاری حتمی برای ماندن انقلاب است افزود: در مورد سوادآموزی در درجه اول توسعه سواد و دوم تعمیق سواد مدنظر است و بی سوادی به عنوان یک بحران اجتماعی مطرح بوده که برای رفع آن باید همه امکانات در کشور و استان‌ها بسیج شود.

وی گفت: نهضت سوادآموزی علاوه بر دانش افزایی نقش مهمی در مسیر کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد و نقش سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در ارتقا وضعیت سواد آموزی کشور بسیار مؤثر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: تمامی دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در راستای تبلیغ و ترویج امر مقدس سواد آموزی با معاونت سوادآموزی، آموزش و پرورش استان همکاری لازم داشته باشند.

پورات اظهار کرد: در راستای حمایت از قبول شدگان در دوره‌های سوادآموزی استان، تسهیلات خوداشتغالی و قرض الحسنه ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵ هزار نفر در استان بوشهر از خدمات سوادآموزی استفاده کردند، اذعان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار نفر از افراد کم سواد و بی‌سواد واجد شرایط در استان بوشهر تحت پوشش خدمات و دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی قرار گرفتند که نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

پورات با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی سواد آموزی در استان بوشهر عنوان کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش استان بوشهر به دستیابی ۹۸ درصدی نسبت به اهداف طرح پالایش مدرسه محور رسیده است که این اقدام قابل تقدیر است.

کد خبر 59097
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار