شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
توانمندسازی روستاییان دشتستان در حوزه صنایع دستی
بوشهر- رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دشتستان گفت: روستاییان دشتستان در حوزه صنایع دستی توانمندسازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده خدیجه حسینی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان، کارگاه آموزشی چرم دوزی و دباغی با محوریت توانمندسازی و ایجاد خودباوری در هنرجویان، در روستاهای کم برخوردار و کم جمعیت استان بوشهر، در روستای هلپه ای دشتستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دشتستان با اشاره به اینکه اداره فنی و حرفه‌ای دشتستان گواهی و مدرک معتبر به کارآموزان در پایان دوره اعطا می‌کند اظهار داشت: کارآموزان در سه مرحله کارت مهارت، کارگاه آموزشی و کارگاه تولیدی را وقتی که با موفقیت پشت سر گذاشتند به آنها تسهیلات داده می‌شود.

وی میزان تسهیلات را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: به ازای اینکه این تسهیلات به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند، به کسانی که در مرحله تولید هستند تعلق می‌گیرد.

وی گفت: هدف اصلی از این دوره‌ها توانمند سازی و ایجاد خودباوری در هنرجویان روستاهای کم جمعیت است، تا با فراگیری اصولی متدهای مختلف، به جای استفاده از الگوهای آماده موجود در بازار، بتوانند برای هر نوع کیف و کفشی، ماکت مورد نیاز را ایجاد و اقدام به تولید آن کنند.

کد خبر 59113
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار