شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
وحدت و معنویت پیام زندگی‌بخش حج است
بوشهر- امام جمعه جم گفت: وحدت و معنویت پیام زندگی‌بخش حج است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی صبح پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان جم با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان روز تقرب به حضرت حق وقربانی هوای نفس است.

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه نورانی ۱۱۰ نهج‌البلاغه درباره برخی از راه‌های تقرب به پروردگار می‌فرماید: بهترین وسیله‌ای که انسان‌ها می‌توانند با آن به خدای سبحان نزدیک شوند، ایمان به خدا و پیامبر (ص) و جهاد در راه خداست.

امام جمعه جم بر انجام واجبات و خدمت به مردم تاکید کرد و ادامه داد: دوری از گناه و محبت به اهل‌بیت (ع) و برائت از دشمنان از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید است.

وی با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان مراسم پرفیض دعای عرفه تصریح کرد: حضور پرشور همه مردم بویژه جوانان در دعای عرفه نشان از وجود شور و شعور معنوی در جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه وحدت و معنویت پیام زندگی‌بخش حج است، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و لزوم مردمی شدن غدیر و مراسم غدیر خواستار برگزاری برنامه محتوایی، امام شناسی و پاسخ به شبهات شد.

وی علامه امینی را علامه با بصیرت و تکلیف محور معرفی کرد و گفت: مؤلفه‌های اصلی بصیرت شامل ایمان راسخ و تعهد و عزم ایمانی، حکمت، معرفت، کیاست و زکاوت، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی و شجاعت و روحیه جهاد و مبارزه است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی بزرگترین دروغ قرن است اظهار داشت: هفته حقوق بشر آمریکایی ضمن آن‌که فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا است، مجالی برای جهاد تبیین حول محور معرفت قرآنی استکبار و مأموریت قرآنی استکبارستیزی است.

کد خبر 59378
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار