شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
۵.۵ میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند
بوشهر- معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در ۱۴ رشته مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم حسینی‌زاده عصر شنبه در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری مسابقات حوزه قرآن در بخش دانش‌آموزی در استان‌ها اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری، شیوه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز پس از ۴۰ سال تغییر یافته و به روش جدیدی در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: در سفرهای استانی به دنبال بازخورد این شیوه اجرا در مدارس هستیم تا در صورت نیاز، برای سال‌های آینده ویرایش شود.

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: با برگزاری مسابقات در ۳ مرحله مدرسه، شهرستان، منطقه و استان، نفرات برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شده‌اند.

حسینی‌زاده از برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در مشهد و کرمانشاه خبر داد بیان کرد: مرحله مقدماتی رشته‌های آوایی از ۲۱ تیرماه جاری در مشهد مقدس و رشته‌های پژوهشی از ۲۵ ماه جاری در کرمانشاه به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزیدگان نهایی ۲۵ و ۲۸ مرداد به ترتیب در مشهد مقدس و کرمانشاه به شیوه حضوری با هم رقابت می‌کنند اضافه کرد: طرح اتقان، توانمندسازی قرآنی مدیران، معاونان و معلمان مدارس ابتدایی برای سال نخست در پنج استان از جمله استان بوشهر در حال اجرا است.

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت بیش از ۳۰ هزار آموزگار، مدیر و معاون مدارس آموزش ابتدایی در این طرح در مدت سه سال خبر داد و بیان کرد: ۸۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور برنامه‌های ویژه‌ای برای تربیت نسلی قرآنی در همه ایام سال برگزار می‌کنند.

حسینی‌زاده با اشاره به فعالیت کلاس‌های تابستانی در حوزه قرآن و عترت افزود: همه دارالقرآن‌ها در دوره‌های قرآنی غنی‌سازی اوقات فراغت ویژه فصل تابستان در حال اجرا است.

کد خبر 59743
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار