شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
نصب ۱۵۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر
بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال پنل خورشیدی تولید برق برای مددجویان تحت حمایت این نهاد و پنج دهک اول جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه اندازی پنل‌های خورشیدی یکی از راه‌های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد است و این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود.

وی افزود: در سال جاری برنامه ریزی برای اجرای هزار و ۵۰۰ طرح نیروگاه پنج کیلو واتی در قالب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و همچنین پنج دهک اول جامعه که تحت پوشش نیست دنبال می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در راستای این طرح، افراد واجد شرایط و موقعیت آنها شناسایی و به وزارت نیرو معرفی خواهند شد تا شرایط مددجو از نظر فنی مانند استحکام ساختمان برای نصب پنل خورشیدی روی پشت بام یا کفایت زمین خالی در روستاها و همین طور مستعد بودن منطقه جغرافیایی برای دریافت تابش نور خورشید تأیید شود.

روشن اظهار داشت: برای هر طرح مبلغ ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی با سود چهار درصد و باز پرداخت ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد بوشهر با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی، خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، گفت: این طرح یک تفاهم نامه چند جانبه بین کمیته امداد، بانک‌ها، شرکت توزیع برق، وزارت نیرو، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و امور روستایی وزارت کشور است و بر همین اساس، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی هر کیلو وات ساعت سه هزار تومان خریداری خواهد شد و مددجوی کمیته امداد به درآمد زایی می‌رسد.

روشن خاطر نشان کرد: با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین ماهانه بیش از ۲ میلیون تومان درآمدزایی دارد که در ادامه افزایش خواهد یافت.

کد خبر 59754
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار