یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
پیام رییس شورای اسلامی شهر خارگ به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف.

لطف اله علیپور رییس شورای شهر  خارگ به مناسبت هفته حجاب و عفاف پیامی صادر کرد.

به گزازش خارگ آنلاین و به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ ، لطف اله علیپور رییس شورای شهر  خارگ به مناسبت هفته حجاب و عفاف پیامی صادر کرد.


متن پیام بدین شرح است:

 

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ

فرهنگ عفاف و حجاب از دیرباز تاکنون یکی از مهمترین آموزه های دین اسلام مطابق با فطرت انسان و از ضروری ترین ملزومات جامعه بشری در راستای تعالی و ایجاد آرامش به شمار می آید و یکی از دارایی های مهم و تاثیرگذار در جامعه بوده که تنها به بانوان مرتبط نمی‌شود بلکه تمامی آحاد جامعه لازم است عفاف رعایت نموده تا عفت عمومی خدشه دار نشود.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با تبیین مفهوم حجاب، برداشتهای نادرست را از آن جدا می کنند، ایشان می فرمایند: «اسلام می خواهد که رشد فکری، علمی، اجتماعی، سیاسی و -بالاتر از همه- فضیلتی و معنوی زنان به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری به عنوان یک عضو، حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب، بر این اساس است. مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملا غلط و انحرافی است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد -به خصوص به ضرر زن- است». بنابراین، مفهوم حجاب تنها در پوشش زن و مرد خلاصه نمی شود، بلکه رفتار و برخورد آنها را نیز دربر می گیرد.


با نگاه عمیق به این کلام، الگو و جایگاه ویژه عفاف و حجاب در جامعه تبیین و مشخص است.
اینجانب ضمن تبریک روز ملی حجاب و عفاف به همه مردم شریف این جزیره مقاوم و تاریخ ساز ، عفت و پاکدامنی اهل بیت علیهم السلام را برای همه عزیزان به ویژه بانوان مومنه از درگاه خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 59892

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار