یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
عقل، عاطفه و حماسه سه ضلع نهضت عاشورا است

امام جمعه جمعه خارگ گفت: نهضت عاشورا سه ضلع عقل، عاطفه و حماسه را با هم دارد، حسینی‌بودنی یعنی حرکت عمومی جامعه به طرف ارزش‌های حسینی، حسینی بودن امروز یعنی تلاش‌ کردن و صبر کردن در برابر ناملایمات و جلوی مستکبران با عزت، حکمت و مصلحت ایستادن است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین ، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های نماز جمعه، دو عامل برتری امت اسلامی را «نمازجمعه» و «عاشورا» دانست و اظهار داشت: ایام سالروز احیاء نماز جمعه در جمهوری اسلامی و روز نماز جمعه با عاشورا هم‌زمانی یافته که از خداوند جهت تعجیل امر فرج دعا می‌کنیم تا چهره نفاق رسوا شود و جامعه مومنان به بندگی حقیقی خداوند و عبودیت و مقام تقوا و قرب الهی برسند.

 

وی افزود: یکی از دلایلی که موجب کاهش تحمل و تاب‌آوری اجتماعی مردم می‌شود، این است که امام حسین(ع) را صرفاً عاطفی و احساسی بشناسیم و از ابعاد عقلانی و حماسی آن غلفت کنیم به بیان دیگر امام حسینی را بشناسیم که فقط برایش گریه کنیم و حاجت‌های شخصی از ایشان بگیریم و نه امام حسینی که ببینیم برای چه قیام کرد تا برای آن هدف جهاد و مقاومت کنیم.

امام جمعه خارگ اظهار کرد: نهضت عاشورا سه ضلع عقل، عاطفه و حماسه را با هم دارد، حسینی‌بودنی یعنی حرکت عمومی جامعه به طرف ارزش‌های حسینی، حسینی بودن امروز یعنی تلاش‌ کردن و صبر کردن در برابر ناملایمات و جلوی مستکبران با عزت، حکمت و مصلحت ایستادن است.

 

حجت الاسلام کارگر، خاطرنشان کرد: مصداق بارز حسینی‌بودن در زمانه امروز، یعنی شهید سلیمانی که در وصیت‌نامه‌اش یادآور شد، «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند، اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص)».

 

وی خطاب به دشمنان و منافقان داخلی تأکید کرد: اگر در این ایام اِلمان‌های حسینی را آتش زدید، بدانید همان راه لشکریان عمر سعد و یزید را می‌روید و ما به مدد راه شهیدان و با یاری سیدالشهدا(ع) با تکیه بر نیروی ایمان به خدا، جهان را یکسر حسینی خواهیم کرد و با ظهور امام زمان(عج) مستضعفان عالم را به آقایی و عزت خواهیم رساند.

کد خبر 60645

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار