سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ - Tuesday, 21 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 0 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
برنامه‌های ارتقای سرمایه اجتماعی در استان بوشهر اجرا می‌شود
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برنامه های ارتقای سرمایه اجتماعی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشستی که با معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور داشتیم، وضعیت اجتماعی استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: امسال با توجه به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش آمار طلاق در استان بوشهر بودیم و در همین راستا با اقدامات مثبتی که انجام گرفته تشویق جوانان برای ازدواج آسان و فرزند آوری با اولویت فراهم کردن مسکن و اشتغال جوانان در استان گام‌های مؤثری برداشته شده که عزم دولت سیزدهم بر این مهم استوار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین تشکیل جلسات و کارگروه‌های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به همراه پیشنهاد و اجرایی نمودن اتاق مشاوره در محلات کم برخوردار و آسیب پذیر و پیوست فرهنگی برای نهضت ملی مسکن از جمله کارهای انجام شده است.

وی افزود: در بحث شناسایی معتادین متجاهر و پیگیری درمان آنان در استان از ظرفیت و برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد در استان استفاده شده و در تمام بخش‌ها با تشکیل شورای اجتماعی بنا به دستور رئیس جمهور برای اولین بار در استان که باید به ریاست استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی برگزار شود، تشکیل و اجرایی شد که ریاست این شورا را شخص رئیس جمهور بر عهده دارد و وزیر کشور نیز جانشین است.

پورات گفت: همچنین در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی، برنامه‌های متنوع و مناسبی برای اجرا در استان مد نظر است که از جمله آن‌ها استفاده از ظرفیت کنشگران اجتماعی و جوانان، همایش ردا یعنی روایت دختران ایرانی در سطح استان و شهرستان‌ها، طرح ولایت با اعزام دانش آموزان به خان زنیان برای آموزش، اعزام ۲۵۰ دانشجو به مشهد مقدس با همکاری وزارت نفت و نهاد رهبری در دانشگاه از ۱۹ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۲و دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان بوشهر است.

کد خبر 60671
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار