یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
اعتبارات عمرانی در استان بوشهر طی سال جاری بیش از ۲ برابر شد
بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از تخصیص ۸۴ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی در استان بوشهر طی سال جاری ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاپری زارعی صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ از تمامی منابع ملی و استانی هشت هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان تزریق شد.

وی اضافه کرد: نتیجه این اعتبارات برای مردم شریف استان، افتتاح و بهره‌برداری ۲۸۷ پروژه در بخش‌های مختلف در راستای تحقق اهداف تعیین شده و رضایت حداکثری مردم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به منظور تأمین مالی پروژه‌ها طی سال جاری، اعتبارات عمرانی سال جاری استان نیز از مبلغ ۲ هزار و ۱۶ میلیارد ریال به مبلغ چهار هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال افزایش یافته است که رشد ۱۰۹ درصدی را تجربه خواهد کرد.

وی بیان کرد: رشد بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی استان در سال جاری، فرصت بسیار مناسبی را برای تزریق منابع مالی و سرعت بخشی به تکمیل تعداد زیادی از پروژه‌های زیرساختی و پیشران دارای پیشرفت بالای ۵۰ درصد در اختیار می‌گذارد تا با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ضمن مرتفع نمودن بسیاری از معضلات و مشکلات موجود استان و ایجاد رضایتمندی حداکثری مردم، زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق رشد اقتصادی ابلاغی و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان ایجاد شود.

پاپری زارعی تاکید کرد: این استان در سال جاری در بخش تخصیص اعتبار عمرانی به لحاظ میزان تخصیص مقام نخست بین استان‌ها به خود اختصاص داد و همین امر موجب فعالیت دوباره پروژه‌های راکد استان شده است.

وی ادامه داد: افزون بر این ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر تزریق شد تا به این شکل ساز و کار هزینه‌ای خود را در حوزه عمرانی و هزینه‌ای شهرداری‌ها تعریف کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سرجمع ردیف‌های ملی ابلاغی به استان تخصیص و برای سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌های عمرانی تزریق شد.

کد خبر 60743
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار