یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
نهضت عاشورا سه ضلع عقل و عاطفه و حماسه را با هم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر : اگر در این ایام المان های حسینی را آتش زدید بدانید همان راه لشکریان عمر سعد و یزید را می روید و ما به مدد راه شهیدان و با یاری سیدالشهدا اباعبدالله الحسین با تکیه بر نیروی ایمان به خدا جهان را یکسر حسینی خواهیم کرد و با ظهور امام زمان اواحنا له الفدا مستضعفان عالم را به آقایی و عزت خواهیم رساند.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین: حجت الاسلام کارگر امام جمعه جزیره خارگ در نماز جمعه عاشورایی خارگ با اشاره به اینکه : دو عامل برتری امت اسلامی («نمازجمعه» و «عاشورا»)، با ایام سالروز احیاء نمازجمعه در جمهوری اسلامی و روز نمازجمعه نیز هم‌زمانی یافته است که از خداوند در جهت تعجیل امر فرج دعا می کنیم که آن هم بزودی محقق گردد تا چهره نفاق رسوا شود و جامعه مومنان به بندگی حقیقی خداوند و عبودیت و مقام تقوا و قرب الهی برسند.


ایشان افزودند : یکی از دلایلی که موجب کاهش تحمل و تاب‌آوری اجتماعی مردم می‌شود این است که امام حسین(ع) را صرفاً عاطفی و احساسی بشناسیم و از ابعاد عقلانی و حماسی آن غلفت کنیم. این‌که امام حسینی را بشناسیم و بشناسانیم که فقط برایش گریه کنیم و حاجت‌های شخصی از ایشان بگیریم و نه امام حسینی که ببینیم برای چه قیام کرد تا برای آن هدف جهاد و مقاومت کنیم.


خطیب نماز جمعه خارگ تصریح کردند: نهضت عاشورا سه ضلع عقل و عاطفه و حماسه را با هم دارد. حسینی‌بودن یعنی حرکت عمومی جامعه به طرف ارزش‌های حسینی ، حسینی بودن امروز یعنی تلاش‌کردن، صبرکردن در برابر ناملایمات و جلوی مستکبران با عزت، حکمت و مصلحت ایستادن است


ایشان با بیان اینکه: مصداق بارز حسینی‌بودن در زمانه امروز یعنی شهید سلیمانی که در وصیت‌نامه‌اش یادآور شد: «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص)»


حجت الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کردند : در پایان به دشمنان و منافقان داخلی می گوییم: اگر در این ایام المان های حسینی را آتش زدید بدانید همان راه لشکریان عمر سعد و یزید را می روید و ما به مدد راه شهیدان و با یاری سیدالشهدا اباعبدالله الحسین با تکیه بر نیروی ایمان به خدا جهان را یکسر حسینی خواهیم کرد و با ظهور امام زمان اواحنا له الفدا مستضعفان عالم را به آقایی و عزت خواهیم رساند.


ایشان در پایان از همه هیات ها، حسینیه ها، موکب عزیز زهرا س، مجموعه فاخر تعزیه جزیره خارگ، روحانیت و مبلغان عزیز به ویژه عزاداران که در اقامه عزا با شور و شعور حسینی، جزیره را متبرک به نام حسین علیه السلام کردند، تشکر کردند


 

کد خبر 61032

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار