جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
وقوع ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر/ شرجی افزایش می یابد
بوشهر - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه تا اوایل هفته آینده احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در استان وجود دارد گفت: شرجی و رطوبت هوا در این مدت افزایش می یابد.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اوایل هفته آینده در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب، با رشد ابر در نواحی شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رعد و برق، رگبار پراکنده باران، تندباد لحظه‌ای و ایجاد گردوخاک دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت با جنوبی شدن جریانات، افزایش شرجی و رطوبت هوا، غبار محلی و گاهی وزش باد از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب در برخی نقاط شرقی و جنوبی، افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران، رعد و برق و و وزش تندباد لحظه‌ای و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در بعدازظهر تا اوایل شب در هنگام وزش تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 61183
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار