شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شرجی و گرما در استان بوشهر ادامه دارد/ وقوع ناپایداری‌های جوی
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به احتمال وقوع ناپایداری های جوی در برخی نقاط استان گفت: هوای گرم و مرطوب و شرجی در سطح استان بوشهر ادامه دارد.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز انتظار می‌رود هوای گرم و مرطوب و شرجی در سطح استان بوشهر ادامه داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین در این مدت در برخی نقاط استان بخصوص ارتفاعات، در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رشد ابر، وزش باد و تندباد لحظه‌ای، بارش پراکنده، رعد و برق و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی گفت: از فردا نیز جهت جریان به تدریج شمال غربی خواهد شد و تا پایان هفته در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب در برخی نقاط بویژه ارتفاعات شرقی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق و و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در بعدازظهر تا اوایل شب در هنگام وزش تندباد بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت از فردا به تدریج شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و امروز طی ساعاتی تا اوایل شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 61296
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار