دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
تکریم آزادگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت وظیفه همگانی است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: تکریم پیشکسوتان جهاد و شهادت و آزادگان سرافراز که سال‌ها رنج دوری وطن و خانواده را تحمل کردند و امروز مایه خیر و برکت کشور هستند وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رکنی حسینی بعد از ظهر سه شنبه در نشست صمیمی مسئولان با آزادگان شهرستان گناوه اظهار داشت: آزادگان اسوه‌های صبر، استقامت و ایثارگری و به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری «الماس های درخشان جمهوری اسلامی» هستند.

امام جمعه گناوه افزود: روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی یادآور آزادمردانی است که سال‌های سال رنج فراق از وطن و خانواده را تحمل کردند و با همه رنج‌ها، شکنجه‌ها و سختی‌ها در سیاه چاله‌های بعثی با توکل بر خدا و تاسی به اهل بیت (ع) توانستند پیروز و سرفراز از این امتحان الهی به میهن بازگردند.

وی با گرامیداشت یاد حجت الاسلام حاج سید علی اکبر ابوترابی فرد، سید آزادگان، گفت: آزادگان گنج‌های بی کرانی هستند که توانستند عزت و سربلندی را برای ملت و انقلاب به ارمغان آورند.

تکریم آزادگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت وظیفه همگانی است

وی ادامه داد: زندگی آزادگان دارای ابعاد گوناگون از جمله صبر، عبادت، مقاومت، اخلاص است که هر بعد این دوران و زندگی آنها می‌تواند به عنوان گنجینه‌ای برای ما و درس و الگویی ارزشمند برای نسل جوان و آیندگان باشد.

وی گفت: آزادگان و رزمندگان ما با معنویات و انس با خدا و راز و نیازها و توسل و توکل بر خدا و ائمه (ع) در مقابل دشمنان ایستادند و امروز باید خاطرات و دل نوشته‌ها ی آنها بیان و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: اگر خاطرات دوران دفاع مقدس و آزادگان بیان نشود و در سینه‌ها باقی بماند و به نسل جدید منتقل نشود، وظیفه خود را به طور کامل انجام نداده‌ایم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در زندگی امروزی معنویات کمرنگ شده تصریح کرد: زندگی آزادگان سرافراز ایران اسلامی در دوران اسارت می‌تواند برای همه ما مشعل هدایت باشد تا همه را به سمت سبک زندگی معنوی و دینی سوق دهد.

تکریم آزادگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت وظیفه همگانی است

وی با بیان اینکه اینگونه نشست‌ها بسیار ارزشمند است و باید تداوم یابد گفت: اگر چه این آزادگان هیچ توقع و انتظار بابت حضور خود در دوران دفاع مقدس ندارند اما وظیفه همه مسئولان رفع مشکل این آزادگان و ایثارگران است و باید در این راه تلاش مضاعف داشته باشند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه حرمت آزادگان باید حفظ شود و همه مردم و مسئولانه باید نسبت به آنها ادای دین کنند اضافه کرد: تکریم پیشکسوتان جهاد و شهادت و آزادگان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس که سال‌ها رنج دوری وطن و خانواده را تحمل کردند و امروز مایه خیر و برکت کشور هستند وظیفه همگان است.

کد خبر 61681
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار