جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 10 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
استان بوشهر دارای ظرفیت بالای فرهنگی و هنری است
بوشهر - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالای فرهنگی و هنری در ابعاد مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های فراوانی است، اظهار داشت: استان بوشهر در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری دارای ظرفیت بالایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مهم زنان استان بوشهر در مبارزه علیه استعمار و استعمارگران افزود: زنان این استان نیز نقش بی بدیلی در مبارزه با استعمارگران داشته‌اند که حماسه زنان «لرده» نمونه بارزی از این مبارزات است.

وی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر استان بوشهر در به تصویر کشیدن جایگاه زنان تنگسیر بسیار موفق عمل کرده‌اند افزود: این امر مهم نشان دهنده ظرفیت بالای هنرمندان استان بوشهر است.

استان بوشهر دارای ظرفیت بالای فرهنگی و هنری است

وی از ۱۸ اسفند روز بوشهر و ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به عنوان دو رویداد مهم در معرفی استان نام برد و افزود: تصویب روز بوشهر و همچنین در کنار آن ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۲ مناسبت مهم و برجسته برای معرفی این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این دیدار با اشاره به سابقه درخشان استان بوشهر در مبارزه با استعمارگران اظهار داشت: استان بوشهر در مبارزات ضد استعماری پیشتاز و دارای سابقه‌ای درخشان است که نقش شهید رئیسعلی دلواری نیز در این حوزه نقشی ماندگار بوده است.

استان بوشهر دارای ظرفیت بالای فرهنگی و هنری است

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت مدرسه سعادت در استان بوشهر گفت: مدرسه سعادت از برجسته‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور و از افتخارات مهم استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه مدرسه سعادت آغازگر آموزش نوین در کشور بوده است گفت: با بکارگیری این سبک نوین در مدرسه سعادت بوشهر در ادامه این سبک در کشور عراق نیز بکارگیری شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلوار در همایش روز مبارزه با استعمار در شهر دلوار سخنرانی خواهد کرد.

حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی، جلسه هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و پیگیری مسائل کارکنان حوزه فرهنگ و هنر و نهادهای ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان بوشهر است.

کد خبر 61752
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار