شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
افزایش شرجی در استان بوشهر/ بارش باران دور از انتظار نیست
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش رطوبت و شرجی در استان خبر داد و گفت: بارش باران خفیف در استان بوشهر دور از انتظار نیست.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی از فردا تا پایان هفته به‌سبب وزش جریانات مرطوب جنوبی، افزایش رطوبت هوا و پدیده شرجی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: تا روز پنجشنبه در ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در ساعاتی از بعدازظهر تا ابتدای شب، احتمال افزایش ناپایداری‌های محلی و موقت همراه با رشد ابر، وزش باد، رعدوبرق و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد جنوبی، دریا برای ساعاتی مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد، در ساعات عصرگاهی در برخی نقاط مرتفع جنوبی و شرقی استان احتمال افزایش و رشد ابر و ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

محمدی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، امروز غالباً شمال غربی تا جنوب غربی و فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد دریایی افزود: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت، افزایش نسبی ارتفاع موج دریا بین ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر، افزایش شرجی و رطوبت هوا از پدیده‌های مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در استان خبر داد.

کد خبر 61817
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار