دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال در استان بوشهر ابلاغ شد
بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از تولید این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح پنجشنبه در نشست بررسی تسهیلات اعتباری حمایت از تولید و اشتغال با بیان اینکه امسال تسهیلات اعتباری با نرخ سود ۴ و ۱۸ درصد ابلاغ و سهم هر دستگاه مشخص و تعیین شده است اظهار داشت: طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی، خدماتی، گردشگری، صنعتی، تولیدی، کشاورزی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری با پرداخت تسهیلات راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد در مناطق مرزی سود آن ۲ درصد کمتر است گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ با سود ۴ درصد است و امسال با تدبیر وزیر اقتصاد مجوزهای لازم به استان‌ها در حوزه اشتغال، حمایت از تولید و تکمیل زنجیره‌های ارزش ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تشریح تسهیلات تبصره ۱۸ تصریح کرد: یک‌هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان آن با نرخ سود ۴ درصد به طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از تولید ابلاغ شده است.

باستین سهم دستگاه‌های مختلف برای تخصیص این تسهیلات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: علاوه بر سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، ۱۰ درصد این تسهیلات به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دارد و امسال به بنیاد کرامت رضوی، امور عشایر، بسیج سازندگی، اداره کل زندان‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

وی از نهضت احیا واحدهای تولیدی و تکمیل صنایع نیمه تمام استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام واحدهای تولیدی و احیا واحدهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، صنایع مستقر در شهرها و روستاها توجه ویژه‌ای شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی و رفع مشکلات واحدهای خدماتی، صنعتی و تولیدی را از دیگر موارد دانست.

کد خبر 61867
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار