دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
اربعین تبدیل به یک رسانه بین‌المللی تاریخ‌ساز و جریان‌ساز شده است
بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: اربعین تبدیل به یک رسانه بین المللی تاریخ ساز و جریان ساز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تشکر از حضور ۲۲ میلیونی زوار در اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت اربعین و امام حسین (ع) به یک حرکت جهانی و بین المللی تبدیل شده است.

وی با تشکر از همه دستگاه‌ها، برنامه ریزی خوب دولت، حضور گسترده ملت و تقدیر از کار بزرگ و میزبانی آبرومندانه ملت شریف عراق افزود: اربعین یک حرکت مردمی است و کار دولت‌ها تسهیل در این امر است.

خطیب جمعه به فعالیت گسترده موکب و حسینیه سیدالشهدا (ع) کنگان در نزدیک عمود ۱۱۸۶ و میزبانی از زوار حسینی اشاره و از همه دست اندرکاران موکب و هیأت‌های مشارکت کننده و نیز از میزبانی مسجد و حسینیه موسی بن جعفر (ع) شهرک قائم کنگان از زائرین حسینی تشکر کرد.

محمودی با تسلیت رحلت جانسوز پیامبر مکرم اسلام و شهادت سبط اکبر نبوی آقا امام حسن مجتبی (ع) و پاره تن نبوی آقا امام رضا (ع) بیان کرد: اگر چه در آن روز اجازه ندادند نبی مکرم اسلام وصیت نامه اصلی خود را بنویسد اما چند قرن بعد وصیت نانوشته پیامبر یعنی "ثقلین" توسط فرزندش امام خمینی (ره) نوشته شد. انقلاب اسلامی آغازی بر پایان غربت ثقلین بود.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم ۱۷ شهریور و لزوم پاسداشت این روز در شهر از جمله خیابان ۱۷ شهریور گفت: خون مطهر شهدای مظلوم ۱۷ شهریور موجب به ثمر نشستن انقلاب و اضمحلال رژیم منحوس پهلوی شد.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره ابوذر و مالک اشتر زمان مرحوم آیت الله طالقانی (ره) و نیز نکوداشت یاد و خاطره عالم عامل، معلم اخلاق، عالم و فقیه بزرگ، دومین شهید محراب، آیت الله شهید سید اسدالله مدنی، بیان داشت: از افتخارات استان بوشهر بویژه مردم کنگان میزبانی از دومین شهید محراب بود که در منزل پدر شهید مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عباس عاشوری ساکن بود.

وی با نکوداشت دهه وقف و ضرورت و اهمیت وقف در آموزه‌های دینی، عنوان کرد: وقف سنت حسنه و فراموش شده‌ای است که نیازمند احیا در جامعه اسلامی است.

کد خبر 61881
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار