یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
نظام اسلامی زیر بار ظلم نمی‌رود
بوشهر- امام‌جمعه دیلم گفت: نظام اسلامی مقتدر و عزیز بوده نه ظلم می‌کند و نه ظلم می‌پذیرد این یک شاخصه‌ مهم حکومت نبوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود اسدی در خطبه‌های نماز جمعه دیلم به تبیین شاخصه‌های مهم حکومت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) پرداخت و اظهار داشت: از شاخصه‌های مهم نظام اسلامی آن است که در نظام اسلامی نه ظلم می‌شود و نه ظلم می‌پذیرد.

امام جمعه دیلم افزود: نظام اسلامی اقتدار دارد، عزیز و قدرتمند است و اینکه برخی میگویند نظام اسلامی باید با آمریکا توافق کند و حرف‌های ظالمانه آمریکایی‌ها را بپذیرد با اساس نظام نبوی و نظام اسلامی در تضاد است.

وی گفت: نظام اسلامی مقتدر و عزیز است، نه ظلم می‌کند و نه ظلم می‌پذیرد این یک شاخصه‌ی مهم حکومت نبوی است.

امام جمعه‌ی دیلم یکی دیگر از ویژگی‌های بارز حکومت پیامبر (ص) را علم و علم آموزی دانست و گفت: اینکه مقام معظم رهبری امروز پرچم علم برداشته و در جمع نخبگان، در دیدارهای مردمی خواستار توسعه‌ی علمی کشور می‌شود ریشه در اندیشه‌ی نبوی و ائمه‌ی اطهار دارد.

وی گفت: امیر المومنین علی (ع) فرمودند: «العلم سلطان» و از ویژگی‌های بارز کشورهای قدرتمند رشد و توسعه‌ی علمی است و به وضوح می‌توان دید قدرت ملت‌ها در ید اختیار علم است.

امام جمعه دیلم یادآور شد: اینکه به هیچکس محتاج نباشید، دست یاریگر ملت‌ها باشید، استقلال داشته باشید یکی از ملزومات آن علم است.

حجت السلام اسدی افزود: یکی از شاخصه‌های دیگر حکومت پیامبر (ص) کار و تلاش و پیشرفت است، اینکه برخی میگویند کشور ما ثروتمند است نباید کار کنیم مثل برخی کشورهای کوچک حوزه‌ی خلیج فارس باید دولت به ما حقوق بدهد با اساس حکومت نبوی و حکومت اسلام در زمان پیامبر مخالف است.

امام جمعه دیلم بیان کرد: پیامبر (ص) همواره مسلمانان را به کار و تلاش و کوشش فراخوانده است و کار را مقارن با طاعت پروردگار عالم قرار داده است.

کد خبر 61889
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار