دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
ارائه خدمات موکب قرآنیان استان بوشهر به ۱۰۰ هزار زائر اربعین
بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از ارائه خدمات قرآنی موکب قرآنیان این استان به ۱۰۰ هزار زائر اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موکب قرآنیان استان بوشهر همه ساله با فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) واقع در عمود ۷۰۸ مسیر کربلا و نجف به زوار حسینی خدمات فرهنگی و قرآنی ارائه می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تقدیر از همکاری بسیار خوب فعالین قرآنی اعم از پیشکسوتان، مربیان و قاریان و بعضی از طلاب، اظهار داشت: برای چهارمین سال استان بوشهر موفق به برپایی موکب قرآنی فرهنگی در مسیر نجف به کربلا جهت ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی شد.

وی افزود: دبیر اجرایی و طراح اصلی این کار قرآنی ابراهیم مرادی از فعالان و پیشکسوتان قرآنی و از مدیران موفق قرآنی استان است که هر ساله با حمایت‌های مردمی و خیرین موفق به برپایی مواکب قرآنی اربعین می‌شوند.

حجت‌الاسلام قادری خاطر نشان کرد: ایستگاه تلاوت یک صفحه‌ای قرآن کریم، ایستگاه تصحیح قرائت نماز، ایستگاه «قرآن بخوان جایزه بگیر» ویژه نونهالان و خردسالان و ایستگاه پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری کرسی‌های تلاوت و تلاوت‌های اذان گاهی از دیگر غرفه‌های قرآنی و فرهنگی مواکب قرآنیان اربعین استان بوشهر در این ایام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در پایان ضمن تجلیل از زحمات و تلاش‌های جهادی تمامی دست اندرکاران، قاریان و مجریان مواکب قرآنی بر لزوم گسترش این مواکب در سال‌های آتی و لزوم توجه بیشتر و جدی‌تر مسئولین فرهنگی و ضرورت همکاری بیشتر آنان تاکید کرد.

مواکب قرآنی اربعین از سال ۱۳۹۷ در پنج نقطه از عراق برگزار می‌شد که به دلیل مشقت بسیار زیاد در هماهنگی و اعزام افراد قرآنی اعم از قاری و طلاب قرآنی و هزینه‌های بالای حمل و نقل در کشور عراق، در حال حاضر به یک موکب قرآنی تقلیل پیدا کرد و این موکب روزانه به ۱۰ هزار زائر از کشورهای مختلفی نظیر نیجریه، پاکستان، کویت، سوریه و عراق در زمینه قرآنی خدمات‌رسانی داشت.

کد خبر 61922
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار