دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
تحقق رشد اقتصادی ۷.۹ درصدی در استان بوشهر
بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از تحقق رشد اقتصادی ۷.۹ درصدی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاپری زارعی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه رشد اقتصادی استان‌ها در سال ۱۴۰۱، رشد اقتصادی استان بوشهر ۷.۹ درصد تخمین زده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر در این سال در رتبه اول قرار گرفته و بعد از استان بوشهر استان هرمزگان با رشد ۵.۸ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین محاسبات اولیه نشان داده است استان بوشهر توانسته به رشد اقتصادی مورد نظر در برنامه‌های توسعه‌ای دست یابد متوسط رشد اقتصادی کل کشور در این سال ۳.۳ درصد برآورد شده است.

پاپری زارعی بیان کرد: رشد اقتصادی استان بوشهر در سه بخش استخراج معدن (نفت و سایر معادن)، صنایع (آب، برق و گاز و ساختمان) و خدمات مثبت بوده و تنها در بخش کشاورزی منفی شده است که دلیل آن نیز وضعیت اقلیمی و شرایط جوی کل کشور است و در بازه‌های مختلف زمانی این بخش دارای نوسانات زیادی بوده و متغیرهای اثرگذار در بخش کشاورزی غیرقابل پیش‌بینی است.

وی افزود: متوسط رشد اقتصادی استان در بخش معدن ۰.۸ درصد و کشور در این بخش ۲.۶ درصد، رشد استان در بخش صنایع ۱۰ درصد و کشور ۶.۶ درصد، رشد استان در بخش خدمات ۴.۲ درصد و رشد کشور ۲.۸ درصد و در بخش کشاوزری رشد استان ۲.۷- درصد و رشد کشور ۲.۳- درصد بوده است. بنابراین نتایج نشان می‌دهد رشد اقتصادی استان در بخش خدمات و صنعت با اختلاف بسیار بالاتر از میانگین کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: برنامه ریزی های لازم در راستای تحقق رشد اقتصادی به نحوی صورت پذیرفته که در استان بوشهر، تداوم وضعیت رشد اقتصادی در افق برنامه توسعه هفتم برقرار باشد.

وی گفت: در صورت تحقق این مهم شرایطی فراهم شود که با کاهش نرخ بیکاری، انباشت ثروت و افزایش سرمایه‌گذاری، وضعیت رفاهی خانوارها بهتر می‌شود.

کد خبر 61925
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار