یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
۲۱ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر اصلاح و نوسازی شد
بوشهر- مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۲۱ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهرهای این استان با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال اعتبار اصلاح و نوسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح اصلاح و نوساز راستای شبکه آبرسانی با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: سالانه بخش قابل توجهی از آب شرب استان بوشهر به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود که با چنین وضعیتی اصلاح و نوسازی شبکه امری اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه آبرسانی استان پروژه‌های مختلفی افتتاح و عملیاتی شده است که به ثمر رسیدن کامل این پروژه‌ها نویدبخش تأمین آب شرب پایدار در شهرها و روستاهای مختلف استان است.

توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها

عالی ادامه داد: بوشهر برای تأمین آب شرب از استان‌های پیشتاز کشور در بهره‌برداری از آب دریا است به نحوی که اکنون بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب از آب شرب استان از آب شیرین‌کن‌ها تولید می‌شود.

وی یادآور شد: پیش بینی شده تا پایان دولت مردمی آیت الله رئیسی میزان برداشت استان از آب شیرین‌کن‌ها به بیش از ۲۴۰ هزار مترمکعب افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: عدم خودکفایی استان بوشهر در تأمین آب شرب همواره یکی از چالش‌های مهم استان بوده که این معضل با اقدام‌های قابل توجه انجام شده در چند سال اخیر به تدریج در حال برطرف شدن است.

کد خبر 61955
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار