یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در استان بوشهر توزیع شد
بوشهر- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اواسط شهریورماه تاکنون بیش از هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان بوشهر توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رضایی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توزیع واکسن آنفولانزای خارجی تولید هلند و فرانسه از نیمه نخست شهریور در داروخانه‌های استان آغاز شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به توزیع بیش از هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان بوشهر گفت: اکنون تزریق واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تأیید است.

رضایی بابیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا از شهریور تا آبان است، گفت: در صورت تزریق نکردن واکسن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

وی گفت: بهتر است تمام افراد بالای ۶ ماه واکسن آنفولانزا را تزریق کنند، ولی در صورت کمبود کودکان ۶ ماه تا ۵ سال، بزرگ‌سالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ در اولویت هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه فروش و توزیع واکسن‌های آنفولانزا، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ و یا حضوری به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

کد خبر 61984
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار