سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
زنبورستان‌های بومی و مهاجر استان بوشهر سرشماری می‌شوند
بوشهر- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همه زنبورستان‌های بومی و مهاجر موجود در استان از ۱۵ تا ۲۷ مهرماه آتی سرشماری می‌شوند.

افشین قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اعلام معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، زمان آغاز سرشماری زنبورستان‌ها در سال ۱۴۰۲ به‌صورت همزمان در سراسر کشور، از ۱۵ لغایت ۲۷ مهرماه سال جاری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تمامی زنبورستان‌ها اعم از بومی و مهاجر بایستی با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان محل استقرار زنبورستان خود، درخواست سرشماری زنبورستان خود را ارائه کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه زمان مذکور قابل تمدید نیست افزود: در این ۲ هفته زمان سرشماری هیچ زنبورستانی مجاز به کوچ و جابجایی زنبورستان خود را (حتی داخل شهرستان) ندارد.

وی بیان کرد: همچنین زنبوردارانی که در زمان سرشماری در مناطق ییلاقی مستقر هستند بایستی به مراکز جهاد کشاورزی همان شهرستان مراجعه و درخواست سرشماری زنبورستان کنند و برای شرکت در این سرشماری داشتن دفترچه زنبورداری یا نامه کوچ الزامی نبوده و فقط فعال بودن زنبوردار شرط است.

قطبی بیان کرد: در این سرشماری همانند سنوات قبل تمام آمار و اطلاعات زنبورستان و تولیدات آن مانند عسل و فرآورده های جانبی کندو (موم، بره موم، ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور) از مهرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ انجام سرشماری محاسبه و در اختیار کارشناس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای ثبت اطلاعات صحیح و دقیق پاسخگو باید شخص زنبوردار باشد تا اشتباهی در جمع آوری آمار صورت نگیرد و در مدت زمان سرشماری در دسترس بوده و تلفن همراه خود را روشن بگذارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: چون اطلاعات این سرشماری بر مبنای خود اظهاری زنبوردار است لذا زنبورداران با دقت و حوصله کافی آمار و تولیدات زنبورستان خود را محاسبه و در اختیار مأمور سرشماری قرار دهند که بعداً مشکلی پیش نیاید.

وی اظهار داشت: زنبوردارنی که در خارج از استان هستند و اگر به هر دلیل جهت ثبت اطلاعات زنبورستان خود دچار مشکل شوند موضوع را حتماً به کارشناسان مراکز پهنه یا کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان یا استان برای پیگیری و رفع مشکل اطلاع دهند.

کد خبر 61999
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار