شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
سرنوشت دبستان شهدا پس از هشت سال

حوالی سال ۱۳۹۴ بود که دبستان شهدای خارگ به هدف نوسازی تخریب شد، اما روند تکمیل این پروژه آنچنان کند پیش رفت که تاکنون افتتاح مدرسه به تعویق افتاده است. فرزندان خارگ در تمام سال های گذشته در مقطع ابتدایی و اولین تجارب آموزشی خود در مدارسی فرسوده و غیر استاندارد درس خواندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : حوالی سال ۱۳۹۴ بود که دبستان شهدای خارگ به هدف نوسازی تخریب شد، اما روند تکمیل این پروژه آنچنان کند پیش رفت که تاکنون افتتاح مدرسه به تعویق افتاده است. فرزندان خارگ در تمام سال های گذشته در مقطع ابتدایی و اولین تجارب آموزشی خود در مدارسی فرسوده و غیر استاندارد درس خواندند.


قرار تکمیل پروژه «شهدا » تا پایان مهرماه

احمدی رئیس اداره نوسازی مدارس بوشهر در مصاحبه با خارگ آنلاین گفت :روند اجرای پروژه مدرسه شهدای خارگ  از سال گذشته تاکنون سرعت گرفته است و تا بحال بیش از هشتاد درصد بازسازی این ساختمان به سرانجام رسیده است. وی تصریح کرد : علاوه براعتبارات ملی که در سال های قبل صرف مدرسه شد ؛ سال گذشته نیز با اختصاص بودجه ای به مبلغ دو ملیارد تومان از طرف نفت،  روند اجرای پروژه سرعت گرفت و امسال نیز با اعتبار دو نیم ملیاردی شرکت نفت قرار است تقریبا تا پایان مهرماه پروژه تکمیل و مدرسه تجهیز شود. رئیس اداره نوسازی مدارس بوشهر افزود : برای تسریع در روند نوسازی این مدرسه سه پیمانکار گرفته شده تا ؛ بنا، محوطه سازی و آسفالت بصورت همزمان انجام گردد. احمدی اذعان کرد : اداره نوسازی مدارس امسال ؛ با تهیه رنگ مدارس خارگ ، کولر و کامپیوتر با ادراه ی آموزش و پرورش این شهر همکاری نموده است.


شرکت نفت به مسولیت های اجتماعی خود عمل کند

رئیس اداره نوسازی مدارس استان بوشهر گفت : مبلغی که برای نوسازی یک مدرسه در جزیره خارگ هزینه می شود قریب به یک و نیم برابر یک پروژه در استان بوشهر است . وی ادامه داد : اداره نوسازی مدارس حاضر است ، نوسازی مدرسه ی شهید رزمجور را با اعتبارات ملی آغاز کند اما قطعا برای ادامه ی این پروژه اگر مابه تفاوت هزینه های ساخت را شرکت نفت پرداخت کند ، این مدرسه نیز بزودی نوسازی می شود.احمدی افزود : در جزیره خارگ به دلیل حضور شرکت های بزرگ نفتی ، نوسازی مدارس جز خط اول مسولیت های اجتماعی این شرکت ها است.رئیس اداره نوسازی مدارس بوشهر در پایان بین کرد: پروژه ی نوسازی مدرسه ی شهید مطهری نیز با نامه نگاری ها و قول های بسیاری از طرف  شرکت پتروشیمی خارگ همچنان در حالت سکون مانده است و باید دید در ادامه چه زمان این شرکت به وعده های خود عمل خواهد کرد.

کد خبر 62029

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار