یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
خارگ نیازمند نگاه ویژه در همه ابعاد است

امام جمعه خارگ گفت: خارگ یک بخش ویژه است که باید در همه ابعاد و عرصه‌ها به صورت ویژه دیده شود.

به گزارش خارگ آنلاین : حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق علیه السلام و روز اخلاق و مهرورزی را خدمت همه عموم اهالی شریف جزیره و نمازگزاران تبریک عرض می‌کنم.

وی اضافه کرد: آفرینش انسان با نیروی عقل و خرد و اندیشه همراه بوده است و در پرتوی نیروی عقل توانسته است گره از زندگی خود بگشاید و از فراورده‌های طبیعت بهره مند شود. انسان گل سرسبد خلقت است و همه آفرینش در خدمت او هستند.

حجت‌الاسلام کارگر افزود: خانواده به عنوان اصیل‌ترین و اصلی‌ترین کانون جوامع بشری، خاستگاه اصلی ارزش‌های فطری بشر و اخلاقی‌ترین نهاد بشری است.

وی تاکید کرد: خانواده، ریشه‌دارترین و صمیمی‌ترین کانون عواطف بشری و اولین و اصیل‌ترین کانون تعلیم و تربیت است، خانواده که پایه اصلی جامعه است را باید به نیروی ایمان و علم مجهز کرد. خانواده خشتی از مجموعه کاخ اجتماع است که اگر استحکام اخلاقی و معنوی برخوردار نشود جامعه سالم نخواهد بود.

امام جمعه خارگ گفت: اسلام بیشترین تاکید را بر نقش خانواده در شکل‌گیری جامعه سالم دارد. همه اعضای خانواده باید جز ابرار و نیکوکاران باشند و در برابر همدیگر کوتاهی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی هوافضای سپاه با توجه به توان داخلی در تولید ماهواره نور و پرتابگری که در ۵۰۰ ثانیه ماهواره را در ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار می‌دهد و با موشک نقطه زن افتخار آفرینی می‌کند اما شورای عالی فضای مجازی موشک‌هایی که از سراسر دنیا بر قلب جوان و نوجوان ما در شبکه‌های اجتماعی جهت تسخیر قلوب آنها شلیک می‌کند هیچ پدافندی را فعال نمی‌کند. کشورهای مختلف قوانین رسانه‌ای دارند اما در کشور ما ولنگاری مجازی بدون هیچ قانونی دارد به فرهنگ عمومی ضربه می‌زند.

حجت‌الاسلام کارگر تصریح کرد: سال گذشته، سال شکست بزرگترین جنگ ترکیبی دشمن بر علیه مردم ایران بود که با لطف الهی و عنایات امام زمان علیه السلام و بصیرت مردم انقلابی و هدایت‌های امام بصیر به شکست انجامید و سالی را که سال تراکم حادثه‌ها و تهدیدها بود، تبدیل به مدرسه فرصت‌شناسی و تهدید شناسی کرد.

وی ادامه داد: در کنار عوامل پیش‌گفته، نمی‌توان از مجاهدت‌های نیروی انتظامی عزیز و بسیجیان جان‌برکف غافل شد. لیکن ضلع مهم دیگر، هوشمندی و اشراف و اقدامات به موقع دستگاه اطلاعاتی کشور خصوصاً وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است.

امام جمعه خارگ بیان کرد: کمیت و کیفیت اقدامات دقیق و سریع دستگاه‌های اطلاعاتی و مجاهدان گمنام این عرصه، در یکسال اخیر، تحسین‌برانگیز است و باید این مجاهدت‌ها تبیین شود.

وی خاطر نشان کرد: بخش خارگ را بخش ویژه می‌شناسند که نیازمند نگاه ویژه در همه ابعاد است. تلاش‌های دولت قابل تقدیر است و مسئولان هم حقیقتاً تلاش دارند.

کارگر افزود: یکی از مسائلی که خانواده‌ها تقاضا دارند بحث مجوز رشته‌های تحصیلی در خارگ است که نیازمند نگاه ویژه آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: نباید استعدادهای دانش آموزان عزیز ما به علت محصور کردن رشته ریاضی یا تجربی خاموش شود. در کنار این در رشته‌های فنی نیز لازم است تجدید نظر صورت گیرد و مجوزهای لازم داده شود.

حجت الاسلام کارگر یادآور شد: روز آتش‌نشانی و ایمنی و روز نیروی انتظامی را به همه خدمت‌گزاران عرصه ایمنی و امنیت تبریک عرض می‌کنیم و از مجموعه‌هایی که با همکاری در ساحل نمایشگاه درست کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: مجدد از تلاش‌های مجموعه پایانه‌های که با اعتماد به نیروی‌های خود در جهت رفع آلودگی نفتی با همکاری مجموعه‌های مختلف توانستند به موفقیت برسند صمیمانه تشکر می‌کنم. تولید برخی قطعات در جزیره توسط صنعتگران و مجاهدت‌های غواصان عزیز نشانه توجه به منابع ملی همراه با ایمان به خداوند است.

کد خبر 62068

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار