چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 1 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
اتحاد میدان و دیپلماسی در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است

امام جمعه خارگ گفت: وقتی اتحاد میدان و دیپلماسی در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است و هماهنگی و وحدت رویه لازم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: خانواده نهاد بسیار مقدسی است که هم مایه بقای نسل بشر و هم بستری است که انسان در آن به کمال می‌رسد.

وی ادامه داد: تحکیم خانواده یعنی ما خانواده را پابرجا و بدون آسیب نگه داریم. چون خانواده در عین حال که نهاد مقدّسی است ولی مثل هر نهاد دیگری در معرض آسیب و آفت قرار دارد و این آسیب و آفت‌ها ممکن است به از هم پاشیدگی خانواده منجر شود.

امام جمعه خارگ افزود: اخلاق خوب، محیط خانواده را لبریز از شادابی و نشاط می‌کند، همانگونه که بداخلاقی آرامش اعضای خانواده را می‌گیرد و تیرگی را به ارمغان می‌آورد. در روایت بدزبانی با همسر، دارای کیفر سنگینی است تا جایی که عمل خیر انسان پذیرفته نیست و زودتر وارد جهنم می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی گفته می‌شد که دنیای غرب در بحث طلاق آمار بالایی دارد و خانواده در آنجا از استحکام لازم برخوردار نیست. اما اکنون می‌بینیم که متأسفانه در کشور ما و در سایر مناطق مسلمان‌نشین جهان هم آمارهای طلاق هر روز بالاتر و بالاتر می‌رود.

حجت الاسلام کارگر گفت: از اغتشاشات سال گذشته، یکی از برنامه‌های دشمن ایجاد تفرقه میان اقوام ایران و مذاهب مختلف بود. در غرب و شرق کشور با ادعای جدا کردن مرزهای جغرافیایی با فعال شدن گروه‌های تروریستی خسارت زدند.

وی تاکید کرد: حضور مردم در استقبال از رئیس جمهور مهم‌ترین پاسخ به یاوه‌گویی های جریانات منافق و دست نشانده بود. استقبال از رئیس جمهور، نشانه ورشکستگی تجزیه طلبان است.

امام جمعه خارگ خاطر نشان کرد: وقتی اتحاد میدان و دیپلماسی در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است و هماهنگی و وحدت رویه لازم دارد. ا

وی بیان کرد: مروز وزیر خارجه با نشست‌های مختلف به صورت انقلابی و جهادی با وزرای کشورهای مختلف در حال رایزنی برای قضیه غزه هستند که صمیمانه از ایشان و تیم وزارت خارجه تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام کارگر با اشاره سه مناسبتی که در ۱۳ آبان اتفاق افتاده است افزود: یکی از مناسبت‌ها، تبعید امام در سیزدهم آبان سال ۴۳ به علّت تبعید امام و مخالفت او با کاپیتولاسیون بود.

وی تاکید کرد: آنچه در ایران به وسیله دولت خائن پهلوی تصویب شد این بود که کارکنان آمریکا در ایران مصونیت داشته باشند به معنای اینکه هر جنایتی کردند، در دادگاه‌های ایران نباید محاکمه بشوند و باید بفرستند آمریکا، آنجا محاکمه بشود.

امام جمعه خارگ با اشاره به کشتار دانش‌آموزان ادامه داد: در روزهای اوج حرکت انقلابی ملّت ایران که این انقلاب فقط علیه پهلوی نبود، علیه پهلوی و آمریکا بود پلیس طاغوت، پلیس شاه، دانش‌آموزان را جلوی همین دانشگاه تهران قتل‌عام کردند، رگبار گرفتند، عده‌ای دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند؛ این هم در روز سیزدهم آبان بود.

وی بیان کرد: سیزدهم آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت آمریکا شدند و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند، آبروی آمریکا رفت؛ این ضربه ما بود، ضربه ملّت ایران به آمریکا بود.

کارگر گفت: از همه مردم و دانش آموزان دعوت می‌کنم که حضور فعال در این روز داشته باشیم و اعلام حمایت از مظلومان عالم به ویژه مردم فلسطین و غزه داشته باشیم.

کد خبر 62165

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار