پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
۱۶۰ میلیارد تومان طرح عمرانی وتولیدی در استان بوشهر افتتاح می‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: در سفر روز دوشنبه معاون اول رئیس‌جمهوری به این استان ۲۳ طرح عمرانی و تولیدی بااعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگاری خارگ آنلاین، عبدالکریم گراوند بعدازظهر یکشنبه در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر فردا میزبان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و شماری از اعضای هیئت دولت است که بدون شک مایه خیروبرکت برای این استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در این سفر یک‌روزه گلخانه ۷۵ هکتاری روستای بنداروز، آبیاری تحت‌فشار ۱۵۰۰ هکتاری و یک واحد پرواربندی سه هزار رأسی گوساله در شهرستان دشتستان با مجموع اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان و اشتغال پنج هزار و ۱۹۰ نفر به‌صورت فصلی و دائم توسط دکتر جهانگیری افتتاح خواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: یکی از سیاست‌های دولت توجه به روستا به‌عنوان کانون تولید است که در همین ارتباط در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به استان بوشهر ۱۹ طرح بوم‌گردی با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

گراوند اظهار داشت: هرچند همه شهرستان‌های استان بوشهر از اجرای طرح‌های کشاورزی و بوم‌گردی سهم دارند اما در این سفر به‌صورت نمادین سه پروژه بخش کشاورزی در شهرستان دشتستان توسط دکتر جهانگیری افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین در این سفر دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و نمایشگاه گردشگری استان بوشهر توسط معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح و نخستین خانه موسیقی محلی جنوب کشور نیز توسط وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح خواهد شد.

گراوند یادآور شد: همچنین نشست‌های شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر نیز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز یک طرح بوم‌گردی را به نمایندگی از ۱۹ طرح که در این سفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد را افتتاح خواهد کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با افتتاح این شمار مجموع طرح‌های بوم‌گردی بهره‌برداری شده در استان بوشهر به ۴۳ طرح افزایش خواهد یافت اضافه کرد: در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به استان بوشهر سد قیز قلعه در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی با حضور معاون وزیر نیرو بااعتبار ۱۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سد قیز قلعه و بوم گردی‌های روستایی نیز از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح خواهند شد خاطرنشان کرد: سد قیز قلعه با آب قابل تنظیم سه میلیون متر مکعب، مخزن ۱.۲ میلیون متر مکعب، از نوع آر سی سی بتن غلطکی به ارتفاع ۲۵.۵ متر باهدف بهبود آبخوان‌داری اراضی پایین‌دست و بهبود اراضی هزار و ۴۰۰ هکتاری از زمین‌های کشاورزی منطقه دشت پلنگ اجراشده است.

کد خبر 64

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار