جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
مردم مشکل معیشتی دارند/ نگاه ویژه به اقتصاد دریامحور

بوشهر- معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: اقتصاد دریا محور یکی از سیاست‌های جدی در دستور کار دولت است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ده‌ها زمینه کار مرتبط با دریا از آبزی‌پروری تا صنایع دریایی مختلف، حمل‌ونقل دریایی و بنادر وجود دارد که خوشبختانه استان بوشهر در همه این زمینه‌ها صاحب‌نام و دانش است و امروز بخش عمده تولیدات میگو کشور در بوشهر است که از اقلام عمده صادراتی است.

وی گفت: استان بوشهر برای ایران یک نقطه افتخارآفرینی در همه صحنه‌ها است، در مبارزات طولانی ضداستعماری همواره بوشهر بوده که می‌درخشیده است و نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است.

جهانگیری با بیان اینکه علما و روشنفکران و دانشمندان و قهرمانانی مانند رئیسعلی دلواری برای ایران و ایرانی مایه افتخار است افزود: مردم بوشهر در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند که امیدواریم بتوانیم در حد وسع و توانمان در خدمت مردم این استان باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: بوشهر ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه دارد، دریا به عنوان نقطه کلیدی برای توسعه است که اقتصاد دریا محور در واقع یکی از سیاست‌های جدی است که امروز در دستور کار قرار دارد.

جهانگیری بوشهر را پایتخت انرژی کشور برشمرد و تصریح کرد: اقتصاد کشور به بوشهر متکی است و علاوه بر حوزه نفت و گاز حتی در زمینه انرژی هسته‌ای نیز علاوه بر نیروگاه قبلی دو نیروگاه دیگر با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در بوشهر در دست اجرا داریم و در زمینه کشاورزی هم استعداد بسیاری خوبی در این استان است.

وی گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند به شکوفایی اقتصاد در استان بوشهر کمک کند بحث گردشگری است که امروز هم بخشی از کارهایی که در دستور کار ما قرار دارد مرتبط با همین مسئله است.

جهانگیری اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بحث معیشت است و دولت آگاهی کامل دارد که مردم از نظر معیشتی در فشار هستند.

وی تصریح کرد: این فشار را آمریکایی‌ها به کشور وارد کردند آن‌ها مهم‌ترین منبع درآمدی کشور که نفت است را تحریم کردند ولی مدیریت کشور تلاش دارد با روش‌هایی موفق به صادرات نفت بشود.

جهانگیری اظهار داشت: دولت با طرح‌های متعددی که در دست دارد سعی می‌کند از فشارهای واردشده بر مردم کم کند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه بسته کمک معیشتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آنچه تاکنون در دست اقدام است ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم بتوانیم با منابع جدیدی که دست پیدا می‌کنیم بتوانیم کمک‌های دیگری نیز به مردم بکنیم.

کد خبر 67

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار