سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
استان بوشهر در این همه ثروتی که برای کشور تولید می‌کنند سهیم باشد

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر در این همه ثروتی که برای کشور تولید می‌کنند سهیم باشد.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین، آیت‌الله غلامعلی صفایی استان بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه‌های مختلف دارای موقعیت ویژه و راهبردی است.

وی اضافه کرد: این موقعیت از دیرباز در تاریخ از همان آغاز تمدن ایلامیان و سپس تمدن سیراف خود را نشان داده است و کاملاً حوزه خلیج فارس و حتی خاورمیانه و حوزه آبراه‌های بین‌المللی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در طول تاریخ همیشه استان بوشهر به عنوان یک استان تعیین کننده برای ایران و برای منطقه برشمرده شده است و یکی از نقاط هدف و مد نظر استعمارگران بوده است.

وی افزود: چهار بار انگلستان به این استان جمله کرده است و شاید بتوان گفت اکثر کشورهای اروپایی کشورهایی که به دنبال توسعه حوزه اقتصاد و تسلط بر منابع اقتصادی بودند در استان بوشهر حضوری نامیمون داشتند و ولی علما و سرداران این استان هیچگاه نگذاشتند بیگانگان حتی ذره‌ای از آب و خاک ایران را مصادره کنند و از آن منطقه نفوذ کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه، کشاورزی، شیلات، آبزی‌پروری بندر و… را برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر پایتخت انرژی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر یک استان فوق‌العاده مستعد در عرصه رشد و پیشرفت اقتصادی با نگاه تولید ناخالص ملی است.

وی ادامه داد: در دانش اقتصاد پرارزش‌ترین جغرافیای توسعه اقتصاد، جغرافیای کرانه است. کرانه و جغرافیای آن همه نیازهای توسعه اقتصادی را دارا است. هم مواد اولیه و هم قابلیت استحصال و تبدیل و هم توزیع و صدور و هم مدیریت بازرگانی فراهم است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر سهم بالایی در اقتصاد کشور دارد، افزود: سوال این است که با این همه ثروتی که استان بوشهر برای کشور تولید می‌کند، توسعه ثروت و رفاه عمومی در این استان وجود دارد یا نه؟ متأسفانه این معنا نیست و استان بوشهر نیاز دارد که همه مسئولان کشور نسبت به نیازهای این استان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: راهی که وجود دارد این است که بانک اطلاعاتی مناسب تدوین شود و برنامه‌ریزی جامع توسعه و پیشرفت اقتصادی انجام شود. آنگاه ما می‌توانیم بگوییم که حرکت رشد و پیشرفت در استان بوشهر دارای یک مسیر دانایی‌محور است.

کد خبر 68

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار