جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
لغو تمامی معافیت ها از پرداخت عوارض شهرداری ها و دهیاری ها حذف شد

نمایندگان با حذف لغو تمامی معافیت‌ها و پرداخت عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (۳دی)مجلس شورای اسلامی ودر بررسی مواد ارجاعی لایحه درآمد و هزینه پایدار شهرداری ها و دهیاریها ماده ۱۰ این لایحه را حذف کردند.

طبق ماده ۱۰ این لایحه،از کل مالیات و عوارض و جریمه‌های موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی (به استثنای مالیات سلامت موضوع ماده 37 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4/12/1393 با اصلاحات و الحاقات بعدی و ماده (94) قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 14/12/1395 موضوع سهم ورزش) به نسبت 50 درصد سهم دولت از درآمد عمومی کشور و 50 درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور (به عنوان عوارض) تعیین می‌شود.

براساس تبصره یک این ماده  این ماده از سال 1399 قابل اجرا است و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به میزان 40 درصد و سهم درآمد عمومی کشور 60 درصد تعیین و در طی 3 سال بعد هر سال به میزان 3.33 درصد افزایش می‌یابد تا به نسبت 50 درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و 50 درصد سهم دولت از درآمد عمومی کشور برسد.

طبق تبصره دو، یک درصد از مالیات و عوارض بر ارزش افزوده ماده (16) و بند (الف) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش افزوده به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای ایجاد، تکمیل و نگهداری از زیرساخت‌ها، مدیریت پسماند و فاضلاب، ارائه خدمات شهری و کمربند سبز در محوطه داخل و اطراف شهرک‌ها و نواحی صنعتی به حساب ویژه‌ای که به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) و توسط خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز می‌گردد.

وزارت مذکور مکلف است بر اساس ضرایب و دستورالعملی که به تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌رسد منابع حساب مذکور را میان شرکت شهرک‌های صنعتی استانی و شرکت‌های خدماتی موضوع قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک های صنعتی مصوب 31/2/1387 با الاحات و الحاقات بعدی توزیع نماید.

همچنین نمایندگان در ادامه ماده ۱۳ این لایحه را نیز حذف کردند.

طبق ماده ۱۳ این لایحه،قوانین و مقررات مربوط به اعطای تخفیف، معافیت و بخشودگی از پرداخت عوارض، بهای خدمات یا وجوه به شهرداری ها و دهیاری ها به استثنای معافیت های مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزده، نسخ می گردد.

تخفیف، معافیت و بخشودگی های تکلیفی به شهرداری ها و دهیاری ها پس از تامین آن در بودجه سنواتی کشور قابل اجراست./

کد خبر 71

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار