سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
نسبت به توسعه صنعت گردشگری استان بوشهر غفلت کرده‌ایم

استاندار بوشهر گفت:نسبت به توسعه صنعت پرسود، پاک و خالص گردشگری استان بوشهر غفلت کرده‌ایم در این راستا فعالیت‌های انجام شده در دو سال گذشته، جهش مناسبی را در رفع مشکلات در این بخش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین: از ، عبدالکریم گراوند در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس بوشهر توریسم بوشهر ۲۰۲۲ بیان کرد:بخش توریسم و گردشگری استان بوشهر یکی از فضا‌های بسیار سودآور مادی و معنوی که در آن غفلتی تاریخی شده است.

او افزود: در صورت مرسوم شدن تعطیلات زمستانی استان‌های جنوبی، چون استان بوشهر می‌تواند نقش خوبی در عرصه جذب گردشگر داشته باشد.

استاندار بوشهر تصریح کرد:پارسال در استان بوشهر، ۲۹ مرکز بوم‌گردی افتتاح شد و امروز نیز شاهد بهره‌برداری از ۱۹ مرکز بوم‌گردی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیرمیراث فرهنگی و گردشگری بودیم که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این میزان به ۵۴ واحد بوم‌گردی برسد.

گراوند عنوان کرد: گردشگری دریایی، با وجود ظرفیت‌های فراوان، در دوره‌های پیشین برنامه برایش در نظر گرفته نشده، اما در ۲ سال گذشته با ارائه بسته‌های حمایتی مناسب به سرمایه گذاران، زمینه رفع مشکلات زیرساختی موجود در عرصه گردشگری دریایی برداشته شده است.

او عنوان کرد: وجود سواحل فراوان با آب و هوای مناسب در فصول پاییز و زمستان در استان بوشهر، می‌تواند زمینه جذب گردشگران فراوانی را فراهم کند.

استاندار بوشهر گفت: نسبت به توسعه صنعت پرسود، پاک و خالص گردشگری استان بوشهر غفلت کرده‌ایم در این راستا فعالیت‌های انجام شده در دو سال گذشته، جهش مناسبی را در رفع مشکلات در این بخش داشته است.

گراوند بیان کرد: تنها بخشی که واحد راکد در استان بوشهر وجود ندارد حوزه گردشگری است که نه تنها زیان‌ده نیست بلکه در فصول مختلف سال پرسود است.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به‌فرد حوزه گردشگری، عنوان کرد: این بخش در تولید ثروت، شادابی، امید و نشاط در جامعه نقش ویژه‌ای دارد که برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان باید با کار فاخر از طریق رسانه ملی، استان بوشهر را نه با عسلویه بلکه با ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری به کشور باز شناسایی کنیم.

انتهای پیام/م

کد خبر 72

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار