دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
شیوع تب برفکی در شهرستان عسلویه/ چند رأس بز و گوسفند تلف شدند
بوشهر- رئیس دامپزشکی شهرستان عسلویه گفت: شاهد شیوع تب برفکی در دامداری شهر بیدخون و روستای کلات هستیم که چند رأس بز و گوسفند تلف شدند و اقدامات کنترلی در این دامداری‌ها انجام شده است.

احمد علی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه شاهد شیوع تب برفکی در دامداری شهر بیدخون و روستای کلات هستیم که متأسفانه تعدادی رأس بز و گوسفند تلف شدند.

رئیس دامپزشکی شهرستان عسلویه افزود: اقدامات کنترلی در این دامداری‌ها انجام شده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی گفت: واکسن دامی علیه بیماری تأمین شده و مشغول به مایه کوبی دام‌ها هستیم تا بتوانیم از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: نمونه گیری های لازم را از شهر بیدخون و روستای کلات انجام داده‌ایم و خوشبختانه با رایزنی‌های که با مرکز استان داشته‌ایم تاکنون ١۵ هزار دُز واکسن تأمین شده است و تا امروز سه هزار دُز آن را تزریق کرده‌ایم.

رئیس دامپزشکی شهرستان عسلویه گفت: توصیه‌های ما به دامداران این است که دام‌های مشکوک به بیماری را از دیگر دام‌ها جدا سازی کنند و موارد مشکوک را با شبکه دامپزشکی شهرستان برای معاینه و نمونه برداری اطلاع دهند.

وی بیان کرد: دامداران با اکیپ واکسیناسیون دامی جهت پوشش کامل بیماری همکاری کنند و از آبشخورهای مشترک برای دام‌ها استفاده نکنند و آنها را ضد عفونی کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: شوراها و دهیاری‌ها برای هماهنگی بیشتر بین دامداران و اکیپ واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 37887
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار