شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
قرارگاه آبخیزداری در استان بوشهر تشکیل شد
بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: قرارگاه آبخیزداری به منظور مقابله با خشکسالی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و کنترل سیلاب در استان بوشهر تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین گرشاسبی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور توسعه طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: برای اجرا طرح‌های آبخیزداری کشور ۳۰ هزار میلیارد ریال مصوب شده است که از این میزان سهم استان بوشهر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی از احداث ۸۳۲ سازه آبخیزداری در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: ۹۹.۵ درصد اراضی ملی استان تثبیت و ۹۹ درصد اسناد تک برگ اخذ شده است.

گرشاسبی ادامه داد: تاریخ ۱۵ آبان‌ماه برای آغاز ورود دام به مراتع روستایی و عشایری استان بوشهر تعیین شده است و اکیپ‌های ثابت و سیار در مبادی ورودی استان از ورود دام قبل از تاریخ مقرر اکیداً جلوگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: دامداران کوچ‌رو هنگام ورود به مراتع قشلاقی استان از مراتع ییلاقی استان‌های هم‌جوار باید دارای پروانه چرا تمدید شده معتبر و یا طرح مرتع‌داری باشند.

مقابله با خشکسالی و کنترل سیلاب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه قرارگاه آبخیزداری در استان تشکیل شده است اظهار داشت: این قرارگاه در راستای مقابله با خشکسالی، توسعه و اجرا طرح‌های آبخیزداری و کنترل سیلاب راه‌اندازی شده است.

وی از تدوین برنامه جامع مدیریت سیلاب خبر داد و بیان کرد: این برنامه به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی تدوین شده که در قالب آن انواع عملیات آبخیزداری مکانیکی، بیولوژیک، حفاظت خاک، کاهش فرسایش، کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر مساحت اراضی منابع طبیعی استان را ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: در استان ۲۷۶ حوزه آبخیز وجود دارد که تاکنون ۶۱ حوزه آن به مساحت یک میلیون و ۸۴ هزار هکتار دارای طرح مطالعه است.

گرشاسبی از انجام عملیات آبخیزداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: عملیات آبخیزداری در سطح ۴۷۱ هزار هکتار اجرا شده و مساحت آبخیزداری بالادست ۴۸۸ هزار هکتار است.

وی خاطر نشان کرد: ۷۶ درصد عرصه‌های استان جز منابع ملی و طبیعی هستند که اجرا عملیات آبخیزداری نقشی مهم در کنترل سرعت سیلاب، کاهش سرعت تخریب، بیابان‌زایی دارد.

کد خبر 51479
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار